مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فراهم نمودن زمینه برای شرکت حداکثری مردم در اعتکاف، یادآور شد: با توجه به مشکلات مالی در چهارمحال و بختیاری باید از ظرفیت خیرین در برگزاری این امر معنوی استفاده کرد.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 07 January 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام سعید صفی شامگاه امروز در جلسه ستاد برگزاری اعتکاف چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آیات قرآن اهمیت اعتکاف معادل طواف خانه خدا و همتای رکوع و سجود است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: اعتکاف مانند نماز نیست که در هر جا و مکانی برگزار شود بلکه اولویت برگزاری در مسجد جامع و یا مصلی است که نشان از اهمیت این مراسم معنوی است.

وی افزود: اعتکاف جایگاه ویژه‌ای در بین عبادات دارد که باید برای برگزاری بهتر این مراسم معنوی برنامه‌ریزی جدی شود.

صفی بیان کرد: با هم‌فکری و هم‌افزایی باید سعی شود که اعتکاف باکیفیتی در استان برگزار شود، زیرا این برنامه معنوی تاثیر فردی و اجتماعی دارد.

وی اظهار داشت: وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه به عدم معنویت و ارتباط با قرآن برمی‌گردد که می‌طلبد برای حضور افراد در این مراسم معنوی تلاش شود.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به فراهم نمودن زمینه برای شرکت حداکثری مردم در اعتکاف، یادآور شد: با توجه به مشکلات مالی در چهارمحال و بختیاری باید از ظرفیت خیرین استفاده کرد و همچنین فرهنگ‌سازی و تبیین جایگاه اعتکاف به حضور بهتر مردم در این مراسم معنوی کمک می‌کند.

وی بیان کرد: ائمه جمعه و جماعت باید در تبیین اعتکاف بکوشند، همچنین از ظرفیت دانش‌آموزان در اعتکاف استفاده شود تا امسال از لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد اعتکاف باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار