استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه گفت: اگر در مقابل جنایات مستکبران سکوت کنیم ادامه‌دار خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۴۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳ 07 January 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز یکشنبه (۱۷ دی‌ماه) در اجتماع بزرگ بانوان قرآنی کرمانشاه که در حسینیه امام خمینی دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ما همواره به معارف قران نیاز داشتیم و امروز این نیاز ما مضاعف و متراکم است.

وی افزود: در روایات آمده است که اگر فتنه‌ها مانند پاره‌های شب تار به شما هجوم آوردند و شما را در بر گرفتند به قرآن پناه ببرید، امروز که مورد هجوم سوالات، فتنه‌ها و شبهات هستیم باید از این معارف بهره ببریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هجوم سوالات و شبهات به خودی خود هیچ خطری بر اسلام وارد نمی‌کند و به این معنا نیست که در ضعف قرار داریم، چون اسلام آنچه مایه سعادت بشر بوده را به خوبی به او عطا کرده است.

وی بیان کرد: سوالات و شبهاتی که در جهان، کشور و استان دیده می‌شود صدایی برای ما مسلمانان است که عرصه تبلیغ، ترویج و تبیین آیات و روایات معصومین است.

صحرایی خاطرنشان کرد: در استان مسائل و مشکلات زیادی داریم، اما ظرفیت‌های بسیاری هم وجود دارد، به تعبیر مقام معظم رهبری از مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه سرمایه انسانی است که از هر ظرفیتی گران قیمت‌تر است.

وی ادامه داد: اگر انسان موقعیت خود را بشناسد و به موقع و هدفمند عمل کند بهترین اعمال را خواهد داشت، اما اگر از ظرفیت درست استفاده نکند راکد باقی می‌ماند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: آیات و روایات برای گنجینه شدن و دفن شدن نیست، بلکه برای تحرک آفرینی و ایجاد تلاش است، مسائل ما به وسیله نیروی انسانی پیش می‌رود که به تعبیر مقام‌ معظم رهبری مومن انقلابی پای کار است.

وی اضافه کرد: اگر فردی در جامعه امروز به دلایل مفصل احساس تکلیف کند و حس کند که روز جهاد است چنین جلساتی ضروری می‌شود، زیرا دانش‌های قرانی برای مقرر کردن تکلیف الهی و تبیین آن بسیار ضروری است.

صحرایی تشریح کرد: ما باید خود را مواجه با تکلیف ترویج و تبلیغ دین خدا بدانیم، اگر به این وظیفه واقف شدیم باید آن را به درستی انجام دهیم، روشنفکر واقعی کسی است که به زمان و مکان خود اشراف دارد و آن را می‌شناسد و همچنین به دین مبین اسلام آگاهی دارد.

وی ادامه داد: دنیا در تقابل دو جبهه حق و باطل قرار گرفته و ما نمی‌توانیم نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم، به تعبیر روایات کسانی که سکوت کرده‌اند در جبهه باطل قرار می‌گیرند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اگر ما امروز سکوت کنیم ظلم مستکبران همچنان ادامه‌دار خواهد بود، رکود در قران قطعا رد شده و اسلام می‌گوید به اندازه‌ای که می‌خوانی رسالت تبلیغ پیدا می‌کنی، اینکه از خودمان بپرسیم برای اهل بیت چه کرده‌ایم بسیار مهم است.

وی در پایان گفت: سه ماه رجب، شعبان و رمضان اعیاد اهل بیتی مهم هستند، برای ما فرصت قرانی فراهم کرده و می‌توانند بسیار زیبا و بانشاط برگزار شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار