رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: علیرغم تائیدات ما در سال گذشته تعدادی پروژه‌های جدید از سوی دستگاه‌ها تعریف شده است لذا هر دستگاه حداکثر تا دو هفته آینده اطلاعات کامل این ‌پروژه‌ها را اعلام کنند.
کد خبر: ۱۱۴۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 04 January 2024

به گزارش تابناک کردستان، اکبر محمدی پیش از ظهر امروز در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان اظهار کرد: سیاست و رویکرد سازمان این است که هر تخصیص ابلاغ شود با رویکرد و سیاست اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالا توزیع می‌شود.

وی گفت: علیرغم تاکیدات ما در سال گذشته تعدادی پروژه‌های جدید از سوی دستگاه‌ها تعریف شده است، تعدادی از این پروژه‌ها مجوز ماده ۲۳ را به کمیسیون ابلاغ نکرده‌اند هر دستگاه حداکثر تا دو هفته آینده اطلاعات کامل پروژه‌های جدیدی را که آغاز کرده اند باید ارسال کنند.

وی در مورد زمین‌های ارتش و ضرورت پاسخگویی دستگاه‌ها در این خصوص گفت: وقتی مصوبه‌ای تایید و بازه زمانی تعیین می‌شود دستگاه‌ها مکلف هستند نسبت به مکاتبات پاسخ دهند.

محمدی تصریح کرد: موضوع دیگری که در دستور کار قرار گرفت اجرایی شدن یک درصد بند ۵ قانون ۴۳ در خصوص حقوقات دولتی برگشت فروش معادن به استان بود که بزودی به دستگاه اجرایی ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و عمومی از دیگر مصوبات جلسه شورا بود، گفت: این مهم در دو حوزه مولدسازی و پتانسیل تبصره ۴ قانون بودجه است که دستگاه‌های مرتبط با این دو موضوع در حال اجرای کار هستند.

محمدی عنوان کرد: هدف قانون‌گذار در خصوص اجرای پروژه‌ها فقط گرفتن مصوبه از شورا نیست، تاکید قانون‌گذار این است که قبل از اینکه اعتباری برای اجرای پروژ‌ها تخصیص داده شود در این شورا مورد بررسی قرار گیرد تا اعتبارات به بهترین شیوه هزینه شوند.

مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: ۳۰۰ طرح در پیوست شماره یک قانون بودجه وجود دارد، که بخشی از آن مخصوص استان، تعدادی مشارکت با دیگر استان‌ها و تعدادی هم مربوط به دستگاه‌های اجرایی هستند که انتظار داریم دستگاه‌ها سهم استان را در اجرای این پروژه‌ها اخذ کنند.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها اعتبارات خوبی دارد، گفت: باید این پروژه‌ها با پیگیری جدی دستگاه‌های مرتبط و اخذ سهم استان اتمام و زمینه بهره‌برداری از آن‌ها فراهم شوند.

محمدی افزود: توجه به پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در تدوین و اجرای طرح جامع دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با شرایط بحرانی ضروری است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار