استاندار خوزستان بر تهیه برنامه‌ای برای اجرای اقتصاد دیجیتال در استان تاکید کرد و گفت: وزارتخانه‌های مربوطه نیز همکاری و همراهی لازم برای تهیه نقشه راه بومی این طرح بسیار مهم در خوزستان را داشته باشند.
کد خبر: ۱۱۴۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸ 27 December 2023

تابناک خوزستان: علی اکبر حسینی محراب روز چهارشنبه در نشست اقتصاد دیجیتال در محل سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: مسیر استفاده بهینه از فناوری و اطلاعات باید در استان نشانه‌گذاری شود چرا که دیگر اقدامات و برنامه‌های سنتی در دنیای امروز راه به جایی نمی‌برد.
وی استفاده از فناوری و بستر دیجیتال را راهی برای کسب درآمد و بهره‌وری بیشتر از فرصت‌ها دانست و افزود: مسیر فعالیت جوانان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال باید هموار و تسهیل شود.

حسینی محراب با اشاره به وجود چهار هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اظهار کرد: با کمک گرفتن از بستر دیجیتال می‌توان بستری را برای توسعه و رونق خوشه‌های صنعتی در روستاهای خوزستان ایجاد کرد و این اقدام عاملی بر مهاجرت معکوس شهر به روستا خواهد شد.

استاندار خوزستان ادامه داد: اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اقدامات خوبی در مقطع متوسطه برای آموزش هوش مصنوعی و حوزه فناوری به دانش‌آموزان انجام می‌دهد که این اقدام، نوعی آینده‌نگری برای اشتغال‌زایی و توسعه اقتصاد استان‌ به شمار می‌رود.
استاندار خوزستان تاکید کرد: فنی و حرفه‌ای باید همپای علم روز دنیا حرکت کند و نیروهای متخصص پرورش دهد، دانشگاه‌ها نیز باید برای ارائه خدمات و کمک به صنعت و تولید استان ماموریت محور عمل کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه‌های استان در حوزه آموزش هوش مصنوعی به خوبی ورود نکرده‌اند و باید این موضوع مهم روز دنیا بیشتر مورد نظر این مراکز علمی باشد.

حسینی محراب بر ایجاد و توسعه هنرستان‌های همجوار صنعت در استان تاکید کرد و گفت : هنرستان‌های کشاورزی برای پرورش نیروهای متخصص مورد توجه دستگاه‌های مربوطه و به ویژه آموزش و پرورش باشد.

استاندار خوزستان کنترل بازار بر بستر الکترونیک را یکی از راه‌های جلوگیری از تخلفات دانست و توضیح داد: در صورت عرضه و توزیع کالا در بازار به صورت الکترونیکی، شفاف‌سازی توزیع کالا و جلوگیری از ارتکاب تخلف اتفاق می‌افتد.

در ادامه این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: برای رقابت در بازارهای خارجی و همسو حرکت کردن با اقتصاد دنیا باید به سمت دیجیتالی‌کردن اقتصاد حرکت کرد.

محمد راضی جلالی اضافه کرد: خوزستان دارای تنوع عرصه‌های اقتصادی است و باید برای بهره‌وری هر چه بیشتر از این ظرفیت، در جهت حوزه فناوری و دیجیتال گام برداریم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان نیز اظهار کرد: ابتدایی‌ترین اقدام و نیاز اجرای اقتصاد دیجیتال تامین و توسعه زیرساخت است.

مهدی شه‌نظری با اشاره به اینکه ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زیر پوشش شبکه اینترنتی هستند توضیح داد: از ابتدای امسال تا کنون ۶۳ روستای استان توسط ۴۵ سایت ارتباطی به شبکه اینترنت متصل شدند.
وی اتصال منازل و اصناف به بستر فیبرنوری را از دیگر برنامه‌های این دستگاه عنوان کرد و گفت: این طرح در سه شهرستان خرمشهر، کارون و اهواز در حال اجرا است که با توسعه شبکه فیبر نوری زیرساخت مناسبی از شبکه ارتباطی در این مناطق مهیا خواهد شد.

شه نظری ادامه داد: توافقی بین ۲ وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات انجام شده که بر این اساس دانش‌آموزان پایه متوسطه اول با اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی آشنا می‌شوند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان یکی از کانون‌های مورد هدف موضوع اقتصاد دیجیتال را جامعه دانش‌آموزی دانست و بیان کرد: اگر آموزش‌ هوش مصنوعی و برنانه‌نویسی از دوره دانش‌آموزی ارائه شود زمینه برای توانمندسازی جوانان و ایجاد اشتغال آن‌ها در آینده فراهم می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار