امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام گفت : شرایطی فراهم شود که کسی در روستاها به خاطر نداشتن زمین از مسکن محروم نشود و لازم است که در زمینه تامین اعتبار نیز با رایزنی اقدامات خوبی در حوزه فراهم کردن شرایط لازم و ارائه تسهیلات برای خانه دار شدن مردم صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 26 December 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام بیان داشت : همه مدیران و مسئولان مرتبط با طرح ملی نهضت مسکن، باید برای تحقق تعهد دولت مبنی بر ساخت یک میلیون واحد در سال با جدیت پای کار باشند.

وی افزود : لازم است که در استان به گونه‌ای کار شود که بیش از سهمیه استان در راستای خانه دار شدن مردم استان از این طرح بهره برد.

امام جمعه ایلام ادامه داد : در برخی نقاط روستایی استان محدودیت زمین وجود دارد، گفت: در این خصوص بایستی مطالعاتی انجام شود که بر اساس شاخص ها، ویژگی ها، بافت مردمی و اقتضائاتی که در هر منطقه وجود دارد برای رفع نیاز مسکن متقاضیان و اهالی این روستاها با تخصیص زمین اقدام و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها فراهم شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام نیز در این دیدار  اظهار کرد : هم اکنون عملیات اجرایی ۹۱۰ واحد در میدان میلاد شهر ایلام، ۱۶۰ واحد روبروی دانشگاه آزاد اسلامی، ۶۰ واحد در بلوار شهرداری، ۴۰ واحد در بلوار نماز، ۶۶ واحد مربوط به نیروی انتظامی در دست اقدام است

محبی مطرح کرد :  در حال حاضر پروانه ساخت ۲ هزار و ۹۷۲ واحد مسکونی در قالب طرح ملی نهضت مسکن صادر شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ در شهر ایلام بوده و عملیات اجرایی تمام واحدهای مربوط به این شهر آغاز شده است.

وی گفت : عملکرد دولت در بخش مسکن روستایی طی ۲ سال گذشته در این استان ۶ هزار و ۹۳۵ واحد بوده است، پرونده این تعداد واحد مسکونی، برای دریافت تسهیلات و آغاز ساخت و ساز به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد عملیات اجرایی ۶ هزار و ۱۸۶ واحد با انعقاد قرار داد آغاز شده و تا امروز ۴ هزار و ۹۰۰ واحد نیز به اتمام رسیده است.

محبی خاطرنشان کرد : از دی‌ماه سال گذشته تا دیماه امسال سه هزار و ۱۰۱ پرونده موفق به عقد قرارداد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ واحد با نظارت و کیفیت به بهره برداری رسیده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار