در این استان دستگاههای تخصصی مرتبط زیادی وجود دارد که از درون آنان می توان مدیران متخصص باتجربه زیادی را به دستگاههای متعدد فنی و تخصصی تزریق کرد ،مگر اینکه اراده تصمیم‌گیران بر امنیتی سازی دستگاههای فنی و غیر فنی استوار شده باشد !
کد خبر: ۱۱۴۵۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸ 25 December 2023

تابناک ایلام :: چند روز پیش مراسم تودیع و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد و تحقیات صنعتی استان برگزار شد

نگارنده در زمان مراسم در شرایطی جسمانی مناسبی قرار نداشت که با مداقه در تخصص ،تحصیلات و تجربه سرپرست معرفی شده در همان روز معارفه این شکل انتصابات را به بوته نفد بکشاند.

همیشه بر این باور بوده و هستیم که تعدادی از دستگاههای تخصص محور ،خط مقدم و موتور محرک توسعه کشور به حساب می آیند ،برخی از حیث تخصصی آنچنان حساسند که حیات و ممات جامعه به شیوه تصمیم گیری و مدیریت  آنان وابسته است.

از اینرو انتصاب مدیران این دستگاهها باید براساس تخصص ،تجربه و تحصیلات آکادمیک تخصصی مرتبط باشد ،از آنجایی که این دستگاهها بطور مستقیم در کنار دیگر دستگاهها در توسعه نقش بسزایی داشته و از سویی با سلامت و حیات مردم در ارتباطند ،مدیران آنان باید با حساسیت مضاعفی انتصاب شود.

اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شاید از نگاه بعضی یک دستگاه حاشیه ای قلمداد شود که واگذاری پست مدیریتی آن را به نوعی جهیزیه سیاسی تلقی کنند ،اما به واقع اینگونه نیست و یک دستگاه کاملا تخصصی است که مدیریت آن باید مدارج مدیریتی و علمی را پله پله از درون همین دستگاه طی کرده باشد.

شنیده شده که سرپرست جدید دستگاه از نیروهای سپاه استان بوده و سوابق وی صرفا مدیریت هتل زاگرس ،حراست دانشگاه آزاد خلاصه شده آن هم با تحصیلات دکترای مدیریت !

پاسداران برای ما عزیز هستند اگر قرار باشد از ظرفیت آنان بهره گیری شود باید در حوزه های فرهنگی یا سیاسی این اتفاق بیافتد ،اما قرار نیست که حتی سکان دستگاههای فنی و تخصصی به این عزیزان سپرده شود.

یعنی دستگاهی تخصصی همچون استاندارد در طول دهه های گذشته نتوانسته است یک نیروی حائز شرایط مدیریتی را در درون خود پرورش دهد تا مجبور نباشند مدیر آن را از یک نهاد امنیتی نظامی انتخاب کنند؟یا واقعا در استان ایلام قحط الرجال است ؟!

اگر جواب منفی است و دستگاهی همچون استاندارد در تربیت نبروی ماهر متخصص عاجز است پس باید درب آن را گل گرفت !اگر هم جواب مثبت است و با وجود نیروی متخصص درون سازمانی ، مدیر آن را از یک نهاد نظامی انتخاب کرده اند ،پس تصمیم گیران مرتکب یک اجحاف و بی مهری غیر قابل بخشش نسبت به کارکنان آن شده و باید پاسخگوی این رفتار خود باشند.

در این استان دستگاههای تخصصی مرتبط زیادی وجود دارد که از درون آنان می توان مدیران متخصص باتجربه زیادی را به دستگاههای متعدد فنی و تخصصی تزریق کرد ،مگر اینکه اراده تصمیم‌گیران بر امنیتی سازی دستگاههای فنی و غیر فنی استوار شده باشد !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
ادارات وسازمانها شده اند مکانی برای خرید وفروش پستها . به نظر شما وقتی که کبک سرش را زیر برف می کند ، با خود چه فکری می کند ؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار