امروز در مراسمی «یادگار محمدی» به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد استان ایلام معارفه شد.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰ 24 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر پرویز درویش، معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد ، امروز ۲ دی ماه در مراسم تکریم و معارفه سرپرست استاندارد استان ایلام که در این اداره برگزار شد، اظهار کرد: سازمان استاندارد مسئول و مرجع نظام تنظیم‌گری کشور است.
درویش با تاکید بر اینکه موضوع استاندارد یک بحث فراقوه‌ای است، گفت: سازمان استاندارد در سه حوزه علمی، نظارتی و تنظیم‌گری فعالیت دارد که بعد علمی آن به اندازه دو بعد دیگر حائز اهمیت است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد کشور افزود: از بین قریب به ۱۷۰ کشور که عضو سازمان استاندارد جهانی هستند، ایران در رتبه ۲۲ قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان در حوزه نظارت، وکیل مردم شناخته شده است، تصریح کرد: یک سامانه تحت عنوان "مردم دار" در حال راه اندازی است. این سامانه پذیرای نظرات جامع و صدای مردم در مسائل فنی و کیفیتی است.

معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد کشور ادامه داد: خدمات، بیش از ۶۰ درصد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده است و سهم عمده رضایت عمومی جامعه نیز به خدمات برمی‌گردد.

درویش گفت: سازمان ملی استاندارد متناسب با شعار سال یعنی "رشد تولید و مهار تورم" با تاکید بر رشد تولید کیفی به این موضوع پرداخته است.

استفاده از ظرفیت علمی و تخصصی استان و همچنین ظرفیت نظام سیاسی، اداری، قضایی و... از جمله توصیه‌های معاون تدوین و ترویج سازمان ملی استاندارد کشور به رئیس جدید سازمان ملی استاندارد استان ایلام بود.

دکتر شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: خواهش ما از سازمان ملی استاندارد این است که نگاه ویژه‌ای به اداره استاندار استان ایلام داشته باشند. مردم ایلام دو حق ثابت بر گردن نظام دارند، یکی خدمات آن‌ها در دوران دفاع مقدس و دیگری خدمت به زائران امام حسین (ع) است.

معاون امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: کارکنان استاندارد نقش ارزشمندی در نظارت کالا و خدمات ارائه شده به مردم دارند.

وی افزود: نظارت خوبی در موضوع استانداردسازی کالاها وجود دارد اما در بعضی از حوزه‌های خدماتی این نظارت کم رنگ است، برای مثال در حوزه‌های فنی خدماتی که به مردم ارائه می‌شود استاندارد لازم را ندارند.

سرپرست استاندارد ایلام، نیز ضمن تشکر از دکتر اسلام‌پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران و حسن اعتماد ایشان در محول کردن این وظیفه خطیر، گفت: ایلام به عنوان دروازه عتبات عالیات، با دارابودن بزرگترین پایانه صادراتی زمینی کشور در مهران، دارای پتانسیل های عظیم نفتی و پالایشگاهی متعدد است که زمینه فعالیت علمی و عملی سازمان استاندارد را فراهم نموده است.

وی با اشاره به نقش اساسی و مهم استاندارد در نظارت و کنترل کالاها به جهت دسترسی مردم به کالای با کیفیت، گفت: سازمان ملی استاندارد معتقد است که کیفیت حق عمومی مردم است و نباید قصوری در این زمینه صورت گیرد.

سرپرست اداره کل استاندارد ایلام تأکید کرد: آموزش یکی از ضرورت ها در استاندارد است و در این خصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی فعال در استان برای فعالان حوزه استاندارد و تولید کنندگان استان و استفاده از ظرفیت جامعه رسانه ای در سطح ملی و شبکه های اجتماع در این حوزه ثمربخش خواهد بود.

محمدی ضمن تقدیر از تلاش همتی و دوست محمدی مدیران قبل این اداره کل، خواستار عزم جدی کارکنان و تعاملات بیش از پیش دستگاه های اجرایی استان و دانشگاه ها برای پیشبرد اهداف کل شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار