فرماندار سیروان:
فرماندار سیروان گفت: این شهرستان بیمارستان ندارد و تا احداث و راه اندازی آن، وجود مرکز اورژانس که در آن بتوان برای کوچک‌ترین خدمات بیمار را به استان اعزام نکرد، ضروری است.
کد خبر: ۱۱۴۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 24 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدباقر شریفی در مراسم تکریم و معارفه رؤسای جدید و قدیم شبکه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: این دیار با بیش از ۱۶ هزار جمعیت ثابت و در ایام متعدد سال همچون ایام عید، تعطیلات تابستان، فصل کشاورزی و غیره بیش از ۱۰ هزار نفر به جمعیت آن اضافه می‌شود و تنها درمانگاه لومار از لحاظ نیرو و امکانات زیرساختی جوابگوی مردم منطقه نیست.

وی اظهار داشت: این شهرستان بیمارستان ندارد و تا احداث و راه اندازی آن، وجود مرکز اورژانس که در آن بتوان برای کوچک‌ترین خدمات بیمار را به استان اعزام نکرد، ضروری است.

شریفی تصریح کرد: مردمان این دیار برای رفع مشکلات درمانی و بهداشتی به مرکز استان، استان‌های همجوار و یا مرکز کشور مراجعه می‌کنند که در همه زمینه‌ها با مشکل عدیده ای مواجه می‌شوند.فرمانداری سیروان با اشاره به اینکه ارتقا مرکز سلامت این شهرستان برای ایام خاص ضروری است، گفت: ارتقا درمانگاه لومار در زمینه‌های مختلف برای پذیرش بیماران و مهمانان نوروزی ضرورت دارد و از نیازهای اصلی این منطقه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: برخلاف حوزه درمان که مردم خود به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند اما پرسنل در حوزه بهداشتی می‌بایست خود به سمت مردم بروند و به دنبال غربالگری، خودمراقبتی و پیشگیری باشند که بیماری شناسایی، پیشگیری و بهبود یابد.

علی نیکونهاد افزود: ۲۵ درصد فعالیت‌های بهداشتی بر عهده این معاونت است و در بقیه موارد نیازمند سایر دستگاه‌ها می‌باشد و با توجه به اینکه پیشگیری هزینه کمتری دارد، در این راستا انتظار می‌رود که فرمانداری سیروان پشتیبان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان باشد.

گفتنی است در این مراسم از زحمات و تلاش‌های رحمت چتری‌پور تقدیر و عدنان صیدی به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیروان منصوب شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار