رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان از افزایش 24 درصدی کشف سرقت‌ها در این استان در 9 ماه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶ 23 December 2023

به گزارش تابناک سمنان، حسن رستمیان، رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان صبح امروز در نشست خبری که در معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان برگزار شد، ضمن تبیین شرح وظایف پلیس پیشگیری، اظهار کرد: پلیس پیشگیری در جهت تأمین امنیت و انتظام‌بخشی به حوزه استحفاظی مأموران پلیس، همگام با سایر پلیس‌های تخصصی و کنار سایر دستگاه‌های متولی امنیت و همچنین شهروندان به‌صورت شبانه‌روزی در استان سمنان حضور دارند.

وی افزود: پلیس پیشگیری به دلیل تعداد نیرو‌ها و گستره جغرافیایی در ایست و بازرسی ورودی استان سمنان، کلانتری‌ها، داخل شهرها، بخش‌ها، دهستان‌ها و روستاها، پاسگاه‌های انتظامی، فرودگاه‌ها، راه‌آهن و ... حضور دارند و به‌عنوان یکی از ستون‌های پلیس‌های تخصصی محسوب می‌شود.

اجرای مقتدرانه طرح‌های پلیس به‌منظور ارتقای امنیت اجتماعی

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان ادامه داد: در راستای پشتیبانی مأموریتی و عملیاتی، مأموران یگان‌های امداد نیز در کنار فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها به‌صورت مقتدرانه و برای برخورد با مخلان نظم و امنیت حضور دارند.

رستمیان با بیان اینکه فرماندهان یگان‌های حفاظت تحت نظر پلیس پیشگیری هستند، عنوان کرد: در راستای برون‌سپاری امنیت و مشارکت در جهت حفظ نظم امنیت و پیشگیری از جرائم، اداره انتظام پلیس پیشگیری مؤسسات حفاظتی و مراقبتی پلیس‌یار جذب کرده و پس از آموزش نسبت به حفظ و حراست اموال خود انجام‌وظیفه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه امنیت در تمامی دوره‌های زندگی بشر از بااهمیت‌ترین نیاز‌ها بوده است، گفت: از آنجا که امنیت اجتماعی ارتباط مستقیم با هنجار‌های اجتماعی دارد و کج‌روی و ناهنجاری در اجتماع امنیت اجتماعی را دغدغه‌مند می‌کند، حضور پلیس کنار سایر دستگاه‌ها و مشارکت آگاهانه مردم سبب پیشگیری از ناهنجاری‌ها می‌شوند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان تصریح کرد: انتظار پلیس از شهروندان این است که ضمن مشارکت در ارتقای احساس امنیت و پیشگیری از جرائم، با هوشیاری و عمل به توصیه و هشدار‌های پلیسی، در کنار پلیس باشند.

رستمیان ادامه داد: برای برخورد قاطعانه با کسانی که به جان، مال و ناموس مردم تعدی می‌کنند، طرح‌های پلیسی از جمله امنیت محله‌محور و پیشگامان امنیت انتظامی با هماهنگی مراجع قضائی در شهرستان‌ها، بلوک‌ها و محلات برابر قانون قاطعانه اجرا می‌شود.

نقش رسانه‌ها در افزایش سواد پیشگیری از جرم

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم یک وظیفه همگانی است، افزود: اصحاب رسانه باید در کنار پلیس برای ارتقای احساس امنیت کمک کنند تا سواد پیشگیری از جرم در جامعه افزایش پیدا کند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان اینکه خبرنگاران چشم سوم پلیس هستند، گفت: خیلی از سرقت‌هایی که اتفاق می‌افتد، ناشی از بی‌توجهی مالباختگان به حفظ اموال خودشان است که رسانه‌ها با ظرفیت‌های در اختیار می‌توانند نقش به‌سزایی در پیشگیری از آن‌ها داشته باشند.

رستمیان تصریح کرد: همه دستگاه‌هایی که در پیشگیری از جرم نقش دارند، باید زمینه تسهیل و یا بستر راحتی وقوع جرم در اماکن را رفع کنند.

کاهش ۶ درصدی وقوع سرقت در سمنان

وی اضافه کرد: در ۹ ماه سال جاری با همت و تلاش شبانه‌روزی پلیس و همه دستگاه‌های مربوطه، وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان سمنان ادامه داد: در ۹ ماه سال جاری، کشفیات سرقت‌ها نسبت به سال گذشته در حوزه کلانتری و پاسگاه‌های این استان افزایش ۲۴ درصدی داشته است.

رستمیان خاطرنشان کرد: همه ما باید میراث‌دار شهدا باشیم و نسبت به اعمال خود، فرزند، شهر و ... احساس مسؤولیت کنیم و تمام تلاشمان را در راه حفظ امنیت به کار گیریم.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار