دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن گفت: تا کنون ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تامین شده است .
کد خبر: ۱۱۴۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱ 13 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، روح الله اکبری صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۵۲ هزار هکتار زمین برای ساخت مسکن در کشور تامین شده است.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن ادامه داد: از ۲۴۰ هزار مسکن مهر باقی مانده ۱۱۰ هزار واحد تحویل متقاضیان شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم مسکن مهر بلاتکلیفی در کشور وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به سعی دولت در کاهش قیمت تمام شده مسکن برای مردم، افزود: در ارضی ۹۹ ساله که قیمت زمین ۵۲ درصد قیمت ساختمان بود، تخفیف داده شد و همچنین در عوارض صدور پروانه ساختمانی، بیمه، نظام مهندسی تخفیف داده شده است و دولت در بخشی دیگر به دنبال تهیه مصالح با قیمت پایین‌تر است.

اکبری بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک تا چهار، نهاد‌های حمایتی نقش ویژه‌ای در تهیه مسکن، تحت عنوان مسکن اجتماعی دارند.

وی اظهار داشت: دولت برای دهک‌های متوسط اقداماتی از جمله تهیه زمین، بالا بردن میزان تسهیلات و کم‌کردن سود آن در نظر گرفته است.

دبیر قرارگاه نهضت ملی مسکن در خصوص طرح جوانی جمعیت تصریح کرد: برای خانواده‌های که فرزند سوم آنان از آبان ۱۴۰۰ به بعد به دنیا بیاید ۲۰۰ متر زمین به زوج و زوجه واگذار که این طرح به طور جدی در سراسر کشور پیگیری می‌شود.

وی گفت: تا کنون در سراسر کشور حدود ۲۳ هزار قطعه زمین و در چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ قطعه برای جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل داده شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم خدایار باقری هارونی به عنوان سرپرست جدید اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار