فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت: از سال 95 که گروهک‌های تروریستی دمکرات، کومله، پاک، خبات در حاشیه مرزهای ایران مستقر شدند نیروی زمینی سپاه با سلسله عملیات‌های موشکی، پهپادی، و آتشباری آنها را مجبور به تخلیه حواشی مرز و تعهد دولت مرکزی عراق برای خلع سلاح آنها کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 12 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمد پاکپور صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه جانشین فرمانده سپاه کردستان و فرماندهان لشکر عملیاتی ۲۲ بیت‌المقدس در سنندج اظهار داشت: برای ایجاد امنیت منطقه شمالغرب کشور مخصوصا کردستان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم.

وی با یادآوری اوایل انقلاب و حضور عوامل ضدانقلاب در بیشتر نقاط کردستان، خاطرنشان کرد: در آن زمان بیشتر شهر‌های کردستان در اشغال ضد انقلاب بود و را‌ه‌ها و جاده‌ها هم ناامن بود و تنها ساعاتی از روز تردد آزاد بود.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ به بعد گروهک تروریستی پژاک مناطق شمالغرب را ناامن کرد و در اوج ناامنی در سال‌های ۸۸ و ۸۹ نیروی زمینی سپاه با رویکرد تهاجمی عملیات‌های خود را مناطقی که تروریست‌ها مستقر بودند شروع کرد و بعد از اقدامات عملیاتی موفق شد عناصر تروریست را یا به هلاکت برساند و یا به آنسوی مرز‌ها فراری دهد.

سردار پاکپور با اشاره به عملیات‌های ربیع نیروی زمینی سپاه در سال‌های گذشته، عنوان کرد: از سال ۹۵ که گروهک‌های دمکرات، کومله و... در حاشیه مرز‌های جمهوری اسلامی ایران مستقر شدند و برای خودشان مقر و پایگاه ایجاد کردندنیروی زمینی سپاه دست به اقدامات تهاجمی علیه مقرات، پایگاه‌ها و عقبه‌های تروریست‌ها زد و با سلسله عملیات‌های موشکی، پهپادی، و آتشباری آن‌ها را مجبور به تخلیه حواشی مرز و تعهد دولت مرکزی عراق برای خلع سلاح آن‌ها کرد.

در این مراسم سردار پاکپور، سردار جمشید رضایی را به عنوان جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس و سردار منصور، ولی ئی را به عنوان فرماده جدید لشکر عملیاتی ۲۲ بیت‌المقدس کردستان معرفی کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار