مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کردستان، از کسب موفقیت ٢٣ اثر از هنرمندان صنعتگر کردستانی در هفتمین دوره داوری مهر اصالت مرغوبیت ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 12 December 2023

به گزارش تابناک کردستان، منصور مهرزاد اظهار داشت: در هفتمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی که به میزبانی استان همدان و با حضور استان‌های غرب کشور برگزار شد، ٥٣ اثر از هنرمندان صنایع‌دستی کردستان مورد داوری و امتیازدهی کارشناسان قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: در این دوره از داوری ٢٣ اثر از کردستان انتخاب و موفق به دریافت مهر اصالت ملی شدند.

او افزود: آثاری که از استان کردستان برای حضور در هفتمین دوره داوری مهر اصالت صنایع‌دستی انتخاب شده، از رشته‌های ساز‌های سنتی، صنایع چوبی، گلیم‌بافی، پوشاک سنت، سراجی سنتی، سفال و سرامیک هستند.

مهرزاد این دستاورد مهم را مهری بر اصالت، مرغوبیت و رونق صنایع‌دستی استان عنوان کرد و یادآور شد: با این ٢٣ اثر، تاکنون ١٧٧ اثر صنایع‌دستی کردستان مهر اصالت ملی و ١٠ اثر مهر اصالت جهانی دریافت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: داوری مهر اصالت ملی هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و آثار برگزیده صنایع‌دستی توسط کارشناسان، اساتید مطرح و پیشکسوتان کشوری از لحاظ چهار معیار اصلی اصالت، مرغوبیت، نوآوری و بازاریابی انتخاب می‌شوند.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار