معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با خرید عمده گوجه‌فرنگی از جنوب کشور و توزیع آن در میادین فروش استان، هم‌اکنون قیمت این محصول از ۴۵ به ۳۰ هزار تومان رسیده است و پیش‌‌بینی می‌شود در روزهای آینده، کاهش بیشتر قیمت را شاهد باشیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶ 11 December 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی گفت: با توجه به اینکه گوجه‌فرنگی در فصول سرد تنها در مناطق جنوبی کشور کشت می‌شود هم‌اکنون با کمبود و افزایش قیمت این محصول در کشور مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به یکی دیگر از دلایل گرانی گوجه‌فرنگی، ادامه داد: در فصل سرما به دلیل اینکه اولویت توزیع گوجه‌فرنگی معمولا در شهر‌های پرجمعیت و کلان به خصوص در تهران است قیمت این محصول افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: در فصل سرما کشور‌های مرزی به خصوص کشور عراق، متقاضی این محصول با قیمت بالاتری هستند، از همین رو کشاورز تمایل بیشتری برای صادرات گوجه‌فرنگی درجه یک خود دارد.

منزوی با اشاره به کشت گوجه‌های گلخانه‌ای، یادآور شد: از طرفی تعداد گلخانه‌هایی که کشت گوجه‌فرنگی دارند بسیار کم است و یا گوجه‌های لوکس و تزئینی تحت عنوان گوجه گیلاسی تولید می‌کنند که بیشر صادر می‌شود و در سبد مصرفی مردم قرار ندارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با خرید عمده گوجه‌فرنگی از جنوب کشور و توزیع آن در استان، هم‌اکنون قیمت این محصول از ۴۵ به ۳۰ هزار تومان رسیده است که پیش بینی می‌شود در روز‌های آینده، کاهش بیشتر قیمت این محصول را شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار