عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از اثرگذارترین قوانین مجلس است.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 03 December 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین محمد رشیدی، در خصوص اصلاح قیمت خرید هزینه گندم اظهار کرد: گمان می‌کنم این قانون یکی از قوانین اثرگذار مجلس است که طرح بنده بود.

وی افزود: زمانی که در کمیسیون کشاورزی حضور داشتم در کمیته بازار محصولات کشاورزی این طرح را با همراهی نخبگان، کشاورزان و وزارت جهادکشاورزی مطرح کردم که به قانون تضمینی خرید محصولات اساسی کشاورزی و به ویژه گندم تعلق داشت.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: درگذشته هرسال شورای اقتصاد که تنها شامل مدیران دولتی است تصمیم می‌گرفت که قیمت خرید به چه میزان باشد و قیمتی که مصوب می‌شد واقعی نبود، درحالی که کشاورزی باید اقتصادی‌ و سودآور باشد و امنیت غذایی بسیار مهم است.

رشیدی بیان کرد: در این قانون یک شورای جدید تصویب کردیم که ۹ عضو از خانواده دولت، خانواده کشاورز و بخش خصوصی دارد و خود کشاورز مسئول تصمیم‌گیری شد؛ در سال اول این قانون، پنج و نیم میلیون تن گندم توسط کشاورز به دولت داده شد و امسال این میزان ۲ برابر شده است و حاصل طرح این شد که تا ۹۰ درصد به سمت خودکفایی پیش رفتیم.

 وی با بیان اینکه این قانون برای محصولات اساسی کشاورزی است، گفت: امسال ۱۶۷ هزار میلیاردتومان پول به گندم‌کاران کشور داده شده که هشت و نیم درصد این بودجه تنها به استان ما داده شده که چهارمین رتبه تولید کشور را داشته و ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت این قانون به کشاورزان کرمانشاهی پول پرداخت شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اضافه کرد: مقام معظم رهبری نزدیک به سه سال است که به مجلس، لقب انقلابی داده‌اند که آن‌هم به دلیل کارها و اقداماتی است که انجام شده است، همه می‌دانیم مهم‌ترین مطلب در راس نمایندگی، قانون‌گذاری است که نظارت بر بودجه نیز در این حیطه قرار دارد و قوانین ارزشمندی به نفع مردم در این چندسال در مجلس تصویب شده است.

وی در خصوص بخشی قوانین که موجب شد مجلس لقب انقلابی بگیرد، ادامه داد: جهش تولید مسکن نمونه‌ای از آن است که قانون آن در مجلس تصویب شده و در همه استان‌ها به سرعت در حال پیشروی است، اثر همان قانونی است که در سال ۱۳۹۹ آن را در مجلس تصویب کرده‌ایم، این قانون بسیار جامع است و عرصه‌ها را به صورت رایگان آزاد می‌کند و با تسهیلاتی که دارد برای افراد فاقد مسکن مناسب است.

رشیدی افزود: در کرمانشاه نزدیک به ۶۰ هزار مسکن در حال طراحی است که امیدواریم تا سال آینده این عرصه‌ها تبدیل به ساخت‌وساز کامل شود و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وی به مالیات بر عایدی سرمایه نیز اشاره کرد و گفت: عده ای به دنبال سفته بازی و دلالی بودند تا موجب تورم در بازار شوند، که با این قانون ناامنی اقتصادی کاهش می یابد.

رشیدی با اشاره به قانون جهش تولید دانش بیان کرد: باید جوانان به صورت جدی به دنبال آن باشند و بدانند اگر به دنبال دانش بنیان بروند و تولید جدیدی داشته باشند با قوانین جدید مجلس می توانند تسهیلات خوبی دریافت کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه به قانون جوانی جمعیت و خانواده اشاره کرد و افزود: این قانون نیز به شکل ارائه تسهیلات و مسکن به زوجین است و پایگاهی در نزدیکی بیستون-کرمانشاه برای این امر در نظر گرفته شده است، همه می‌دانیم که جمعیت رو به سالمندی است و برای حفظ کشور به جمعیت جوان نیاز داریم.

وی با بیان اینکه واردات خودرو را سه مرتبه در مجلس آزاد کرده‌ایم، گفت: ولی هنوز آیین‌نامه آن توسط دولت تنظیم نشده است، حمایت از خودروسازان داخلی نباید به شکل و حدی باشد که رانت ایجاد شود، امروز بازار خودرو جهانی است، یا باید رقابت کنیم و اگر نمی‌توانیم نباید مانع استفاده مردم از خدمات خودرویی جهانی شویم و جلسات متعددی با مسئولان مربوطه در این حوزه برگزار کرده‌ایم، ما به‌دنبال آزادکردن واردات خودرو و از سویی رقابت کیفی آن در بازار جهانی هستیم.

رشیدی در پایان گفت: شفافیت قوای سه گانه به عنوان طرحی دیگر در مجلس وجود دارد و تصویب قانون مجوزهای کسب و کار به عنوان دیگر قوانین در نظر گرفته شده است.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار