مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی و اقشار استان ایلام گفت: بیان سیره و سبک زندگی شهدا با روش های نوین و چند رسانه ای بسیار ضروری و مؤثر است و تأثیرات بالایی بر رفتار جوانان و نسل جدید دارد.
کد خبر: ۱۱۴۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 03 December 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام محسن پرویزی در نشست بصیرتی با موضوع سیره شهدا در سالن جلسات شرکت گاز استان ایلام با استفاده از روش چند رسانه ای به بیان سبک زندگی شهدا و جانفشانی آنان برای حفظ نظام و آرمان انقلاب پرداخت و ضرورت این روش ترویج سیره شهدا را توسط مسئولان فرهنگی استان مهم خواند.

وی با اشاره به اینکه معرفی شهدا و سیره زندگی آنها به روش های نوین و متناسب با ذائقه جوانان نوعی جهاد تبیین است، اظهار داشت: شهدا در زمان دفاع مقدس از جان و مال خود گذشتند تا به نظام و آرمان های انقلاب آسیبی نرسد و امروزه باید این جانفشانی ها برای نسل جوان امروزی بازخوانی شود تا با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

حجت الاسلام پرویزی با بیان اینکه آشنایی با سبک زندگی شهدا، در حفظ جوانان در مسیر ارزش‌های اسلامی و انقلابی موثر است، تصریح کرد: در شرایط کنونی که جنگ ترکیبی دشمنان علیه ارزش‌های اسلام و آرمان‌های انقلاب به اوج خود رسیده و دشمن همه‌ توان خود را به کار گرفته تا ذهن جوانان این مرز و بوم را مورد هجمه‌ شبهات متعدد قرار دهد، آشنا کردن جوانان با سبک زندگی شهدا، تنها راهی است می‌تواند در خنثی ‌سازی نقشه‌های پلید دشمنان و حفظ جوانان در مسیر ارزش‌های اسلامی مؤثر باشد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی و اقشار استان ایلام گفت: برنامه‌ریزی برای معرفی مستمر سبک زندگی شهدا به جوانان با روش چندرسانه ای از جمله کارهای ضروری برای برون رفت از خطر استحاله فرهنگی و سبک زندگی اسلامی در جنگ رسانه‌ای همه ‌جانبه‌ کنونی است.

حجت الاسلام پرویزی به بیان سبک زندگی شهدایی و تبیین عملکرد شهدا در مواجه با مسائل فردی، خانوادگی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و لزوم الگو گیری از آنان برای زندگی امروزی پرداخت و تاکید کرد: انتظار می رود که مسئولان فرهنگی استان و والدین برای این موضوع مهم برنامه ریزی کنند.

همچنین مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده ‌های آنان برای تداوم نظام و آرمان های انقلاب در همه زمان ها لازم و ضروری است.

محمود کشاورز افزود: شهدا با نثار جان خود بخوبی از نظام و آرمان های انقلاب دفاع کردند و امروزه مسئولان وظیفه دارند که این فرهنگ را در بین نسل جوان امروزی گسترش دهند.

وی اظهار داشت:رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی با مقاومت و دفاع از کیان ایران اسلامی وظیفه خود را بخوبی انجام داده‌اند و امروزه وظیفه ما این است که راه شهدا را ادامه دهیم و در مسیر شهدا حرکت کنیم.

کشاورز با اشاره به اینکه الگوپذیری از سیره شهدا لازمه مقابله با مشکلات در همه زمینه ها است، تصریح کرد: امنیت امروز ما مدیون جانفشانی و از خود‌ گذشتگی شهدا در زمان دوران دفاع مقدس است.

گفتنی است این نشست با همت پایگاه مقاومت بسیج کربلا شرکت گاز استان و با حضور فرمانده بسیج ادارات و فرمانده بسیج حوزه شهید سلیمی استانداری ایلام برگزار و از ۵ بسیجی فعال و ۵ پایش گر گاز سال ۱۴۰۱ شرکت گاز استان با لوح سپاس، قدردانی شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار