فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: بیش از سه میلیون لیتر سوخت قاچاق در سال جاری به ارزش هزار و ۹۰ میلیارد ریال در این استان کشف شده است.
کد خبر: ۱۱۴۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳ 30 November 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: امروز یکی از دغدغه‌های مردم همچنین یکی از ماموریت‌هایی که پلیس با آن مواجه است، قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی بوده که متاسفانه توسط برخی افراد با خودرو‌هایی تحت عنوان «شوتی» قاچاق می‌شود.

وی افزود: خودرو‌های شوتی کاربری حمل سوخت نداشته بلکه به صورت خطرناکی سوخت را داخل خودور حمل و قاچاق می‌کنند و با سرعت‌های پرخطر موجب خسارت به رانندگان همچنین صدمه زدن به شهروندان و مسافرانی می‌شوند که در مسیر جاده در حال تردد هستند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۵ نفر از رانندگان خودرو‌های شوتی، سرنشینان و مسافران دیگر خودرو‌ها متاسفانه در آتش زیاده خواهی این افراد جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: در این مدت بیش از سه هزار خودرو که به نحوی در حمل غیر مجاز کالا و سوخت فعالیت داشتند، توقیف شده که از این تعداد هزار و ۳۵۸ دستگاه، خودرو شوتی بوده است.

سردار شجاعی نسب افزود: قاچاق سوخت علاوه بر اینکه یک جرم مسلم قانونی بوده، یک منکر اجتماعی است که موجب ضرر به دیگران و تاراج سرمایه ملی می‌شود لذا مجموعه انتظامی براساس وظیفه ذاتی و قانونی که برعهده دارد در جهت حفظ امنیت و آرامش مردم و ایمنی جاده‌ها با این افراد برخورد می‌کند.

وی گفت: پلیس قطعا براساس خواسته مردم و تکالیف قانونی به شدت با قاچاقچیان سوخت برخورد کرده و در برخورد با افرادی که موجب برهم زدن نظم، امنیت وآسایش مردم می‌شوند از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار