بارش نخستین برف پاییزی در آخرین روز از آبان ماه صبح امروز، سه‌شنبه ارتفاعات اطراف شهر کرمانشاه را سفید پوش کرده و موجب کاهش محسوس دمای هوا در این شهر شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 21 November 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، این بارش برف به دنبال ورود یک سامانه بارش زا که از روز دوشنبه هفته جاری وارد استان کرمانشاه شده است، صورت گرفت که نویدبخش سال آبی پربارشی را در این استان می‌دهد.

بارش برف این نعمت الهی صبح امروز به کوه‌ها و ارتفاعات اطراف شهر کرمانشاه زیبایی خاصی بخشیده است به طوری که شهروندان کرمانشاهی هنگام خارج شدن از منزل اولین چیزی که توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کرد سفید پوش شدن ارتفاعات این شهر بود.

ورود این سامانه به استان کرمانشاه که با بارش‌های خوبی نیز همراه بوده است موجب افت ناگهانی دمای هوا به ویژه در مناطق سردسیر استان شده و مردم را به استفاده از وسایل گرمازا و پوشاک زمستانی وادار کرد.

بارش‌ها که امسال در مقایسه با پارسال در استان زودتر آغاز شده است امید و نشاط را در دل روستاییان و کشاورزان استان کرمانشاه به ارمغان آورده و آنان را به داشتن سالی پرمحصول و پرآب امیدوار ساخته است.

نخستین برف پاییزی ارتفاعات شهر کرمانشاه را سفیدپوش کرد

بارش باران که از صبح روز دوشنبه با ظاهر شدن ابر‌های باران زا آغاز شد و تمام شب گذشته نیز تداوم یافت ضمن سیراب کردن چشمه‌ها طراوت خاصی به بیشتر شهر‌ها و روستا‌های استان بخشیده است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی حاکم بر جو منطقه، تا روز سه شنبه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

سعید قاسمی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در مناطق کوهستانی و سردسیر استان در روز چهارشنبه به زیر صفر می‌رسد افزود: بارش‌ها علاوه بر ارتفاعات، احتمالاً در گردنه‌های سردسیر و برخی نواحی شمالی نیز به شکل رگبار برف بوده است.

وی ادامه داد: با خروج این سامانه، پیش بینی می‌شود؛ دمای هوا در بامداد چهارشنبه، در نقاط معتدل و سرد، به ۱ تا ۴ درجه سلسیوس زیر صفر کاهش یابد.

قاسمی افزود: دمای هوا در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، در غالب نقاط استان، به آرامی افزایش می‌یابد، در روز جمعه به طور مختصر کاهش خواهد یافت.

 اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای، نسبت به بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، احتمال بارش برف در در گردنه‌های سردسیر و کاهش دمای هوا هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار