در پایان سی و چهارمین جشنواره تئاتر و نخستین دوره تئاتر خیابانی فارس، برگزیده‌ها معرفی و چهار نماینده فارس در جشنواره منطقه‌ای تئاتر مشخص شدند.
کد خبر: ۱۱۳۸۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 19 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: بر اساس آرای مسعود دلخواه، اشرف سلطانی نیا و میلاد اکبرنژاد به عنوان داوران سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس، در بخش تئاتر خیابانی نمایش "بهمن" به عنوان اثر برگزیده فارس راهی جشنواره منطقه‌ای شد و در بخش تئاتر صحنه‌ای بدون ترتیب "ایلخونی"، "تاوان"، "یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت" و " روز‌های اوج یک فوتبالیست محلی" برگزیده شدند.
بر این اساس اسماعیل سعیدیان برای بازی در "گودومین"بازیگر مرد برتر در این دوره از جشنواره شد، علیرضا بازیار برای بازی در " روز‌های اوج یک فوتبالیست محلی" رتبه دوم را کسب کرد و رتبه سوم بازیگری مرد به طور مشترک به محمد علی محمدی و مهدی دلال برای بازی در "تاوان" رسید.
مریم دهقانی برای بازی در نمایش "تاوان" برترین بازیگر زن جشنواره شد و تندیس جشنواره را برد، متین حسن پور برای بازی در "بی‌پدر" دوم شد و شبنم صمدی و فاطمه احسای برای بازی در "مجلس لیرخانی" و " یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت" سوم شدند.
در بخش بازیگری هیات داوران یک برگزیده ویژه هم داشتند که این جایزه به گروه اجنه نمایش "ایلخونی" شامل زینب عبدی، جمیله جعفری کوچی، شیدا بردبار و محمد حسین رجبیان رسید.

جایزه برترین کارگردانی سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس به آژمان بیژنی نسب کارگردان "ایلخونی" رسید و اصغر گروسی کارگردان "تاوان" و شهرزاد بداغی با "یک ماه و سه روز و ۲۴ ساعت" دوم و سوم شدند.
در بخش نمایشنامه نیز به محمدعلی دستان برای "روز‌های اوج یک فوتبالیست محلی" رتبه نخست را کسب کرد.
در بخش تئاتر خیابانی نیز که "بهمن" اثر برتر معرفی شد، تندیس بهترین بازیگر مرد به علیرضا داننده فرد برای بازی در همین اثر رسید و نازنین عباس‌نیا و شبنم احمدی برای بازی در عتیق و پدر‌ها پسرهایشان را دوست به طور مشترک اول شدند.

در انتخاب برترین‌های نخستین دوره جشنواره تئاتر خیابانی فارس هیات داوران در بخش‌های طراحی پوستر و بروشور، طراحی لباس، طراحی فضا، طراحی گریم و طرح و ایده هیچ اثری را شایسته انتخاب به عنوان برترین تشخیص ندادند و تنها در بخش موسیقی مرتضی قایدپوری برای نمایشه "عتیقه" به عنوان برترین انتخاب شد.
به انتخاب هیات داوران، اما در بخش صحنه‌ای همه بخش‌ها برگزیده داشت و در بخش طراحی پوستر و بروشور، هادی توحیدیان برای "روز‌های اوج یک فوتبالیست محلی" و رامین کشوری برای "مرگابن" به عنوان برگزیده معرفی شدند و سانیا عاطب و سارا ظریف صناعی دوم و سوم شدند.
در بخش طراحی گریم آیدا احمدی برای نمایش "خاورمیانه" اول شد و گریمور‌های "مرگابن" و "بی‌پدر" دوم و سوم شدند. در بخش طراحی نور محمد آگهی و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش ایلخونی به عنوان برگزیده معرفی شدند.
آژمان بیژنی نسب برای نمایش "ایلخونی" برترین طراحان لباس جشنواره شدند و موسیقی نمایش"خاورمیانه " ساخته مهدی بارانی‌فر برترین این بخش شد و برگزیده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار