مدیرکل میراث فرهنگی ایلام؛
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از توسعه و عمرانی ۷ روستای هدف گردشگری در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰ 08 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای عمران و آبادی هفت روستای هدف گردشگری در ایلام اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: این روستاها شامل حیدرآباد و روستای کلم در بخش سیوان، سراب کلان در شهرستان سیروان، روستای پشت قلعه در شهرستان آبدانان، روستای زنجیره و سنگ سفید و تنگ قیر در شهرستان چرداول،  روستاهای هدف گردشگری در استان ایلام هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام ادامه داد: همچنین در دولت سیزدهم تعداد ۶ روستای دیگر از جمله روستای زید، هاشم آباد و ارمو، شیخ مکان دره شهر، خوران در ایوان، بیشه دراز در دهلران و روستای بانسرود در شهرستان چوار بر اساس شاخص‌های وزارتی معرفی و بارگذاری شده که منتظر نتیجه بررسی ها هستیم.

شریفی خاطرنشان کرد: روستاهای هدف گردشگری استان ایلام علاوه‌ بر اینکه به لحاظ کشاورزی قابل توجه هستند به دلیل نزدیکی به جاذبه‌های شاخص طبیعی و تاریخی همواره محل تردد گردشگران هستند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر نه تنها روستاهای هدف گردشگری بلکه گردشگری روستایی به طور چشمگیری رو به رشد بوده است که این مهم می طلبد برنامه‌های توسعه گردشگری با رویکرد گردشگری کشاورزی و روستایی بیشتر مد نظر قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام عنوان کرد: نقطه قوت روستاهای استان نزدیکی به جاذبه‌های شاخص، علاقمندی جوامع محلی برای مشارکت در طرح‌های گردشگری است و عمده ضعف این روستاها تعریف نشدن رویدادهای گردشگری روستایی که مکمل فعالیت‌های گردشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال برنامه‌ریزی برای فعال کردن رویدادها هستیم، گفت: به لحاظ معیشتی عمده بافت روستاها کشاورزی و دامپروری و صنایع‌دستی بوده که می‌توان سایر فعالیت های معیشتی روستای را نیز توسعه و ترویج داد.

شریفی بیان داشت: عمده خدمات ارائه شده به گردشگران اقامتی، پذیرایی و بلد محلی بوده که انتظار می‌رود فعالیت‌های مشارکتی در فعالیت‌های روزمره و آموزشی نیز به آن اضافه شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار