مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان زنجان تعداد پرونده‌های وارده به پزشکی قانونی استان زنجان را بالای 30 هزار فقره در سال عنوان کرد و گفت: کادر پزشکی قانونی بار غم مردم را به دوش می‌کشند تا بتوانند کمکی به احقاق حق کرده باشند.
کد خبر: ۱۱۳۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 25 October 2023

به گزارش تابناک زنجان، بابک قیاسی، مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان ظهر امروز در آئین تکریم خود و معارفه مهرشاد طهماسبی به‌عنوان مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان با تشریح اقدامات خود در ۱۸ ماه حضور خود در این سمت اظهار کرد: تصور عمومی از پزشکی قانونی سروکار داشتن با موارد مرگ و فوت است در حالی که چنین نیست و در واقع پزشکی قانونی، یک سازمان علمی و تخصصی با وظایف گسترده است.
مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان زنجان با تأکید بر اینکه همکاران پزشکی قانونی با کمترین امکانات فنی و آزمایشگاهی بیشترین زحمات را متقبل می‌شوند، افزود: در این راستا این سازمان در زنجان با یک‌سوم چارت سازمانی در حال فعالیت است یعنی با وجود ۱۳۰ پست تعریف شده، حدود ۳۵ تا ۴۰ کادر رسمی دارد.
وی تعداد پرونده‌های وارده به پزشکی قانونی استان زنجان بیش از ۳۰ هزار فقره در سال عنوان و تصریح کرد: در واقع کادر پزشکی قانونی بار غم مردم را به دوش می‌کشند تا بتوانند کمکی به احقاق حق کرده باشند و در این میان حتی نمی‌توان از وظایف خود صحبت کرد.
قیاسی با بیان اینکه معاینات، کمیسیون، سالن تشریح و آزمایشگاه چهار بخش کار در پزشکی قانونی هستند، ادامه داد: کارکنان پزشکی قانونی با کم‌ترین امکانات بهترین کار‌های را ارائه و تلاش می‌کنند در کاهش اطاله دادرسی موثر باشند هر چند شاید تعداد بالای پرونده‌ها در این روند اختلال ایجاد کند.
مدیرکل کل سابق پزشکی قانونی استان زنجان به برگزاری ۲۶۰ جلسه کمیته سه نفره در زنجان اشاره و تاکید کرد: برگزاری این جلسات، در کاهش اطاله دادرسی مؤثر بود.
همچنین مهرشاد طهماسبی، مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در این مراسم با بیان اینکه اساس مدیریتی خود را بر اساس فرمایشات حضرت علی قرار داده است، ادامه داد: ناظر بودن خداوند در همه احوال، مردم‌داری، انصاف در برخورد با زیردست‌ها و مراجعان و انتخاب فرد لایق برای سمت‌ها از جمله تأکیدات امام علی به مدیران است که امیدوارم بتوانم عمل‌گرا باشم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان تلاش برای تأمین معیشت کارکنان و نظارت بر اعمال و عملکرد کارکنان و مبارزه با انواع فساد را از دیگر راهبرد‌های دوره مدیریتی خود اعلام کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار