معاون دادستان کل کشور گفت: در ماه گذشته مصوبات خوبی در ستاد اقتصاد مقاومتی برای رفع مشکلات ترخیص کالا از بنادر کشور تصویب شد و با تغییر رویکرد و دیدگاه‌ها، مزایده‌های سازمان اموال تملیکی تسریع شده است.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱ 25 October 2023

علی جمادی در نشست بررسی آخرین وضعیت کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر و گمرکات استان خوزستان که با حضور دادستان و مسئولان مرکز استان و جمعی از مسئولین شهرستان‌های بندری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم توسعه در جوامع مختلف امنیت است که در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... باید مدنظر باشد از همین رو اگر در بحث تامین کالاهای اساسی مردم بدانند که مسئولان مربوطه با جدیت تلاش می‌کنند و کشور با کمبود و مشکلی مواجه نیست، احساس امنیت که پیش‌نیاز امنیت واقعی است، افزایش می‌یابد.

به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: سال گذشته از چند شهر استان خوزستان بازدیدهایی انجام شد و در این سفر نیز از شهرستان ماهشهر و بندر امام بازدید شد که خوشبختانه اقدامات خوبی را به‌ویژه در بخش پایانه مکانیزه غلات و تخلیه و ترخیص کالا در بندر امام شاهد بودیم.

جمادی با تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی از جمله استاندارد، دامپزشکی، بهداشت و ... در فرایند ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات، گفت: اگر تلاش مضاعف، ایثار و از خودگذشتگی نباشد، روند رسیدگی به امورات و مشکلات طولانی خواهد شد.

معاون قضایی دادستان کل کشور، تغییر روش خرید توسط شرکت بازرگانی دولتی را اقدامی خوب برای تسهیل و تسریع در ترخیص کالاها برشمرد و افزود: در این روش از برخی هزینه‌هایی که بر بیت‌المال تحمیل می‌شد کاسته شده و جبران خسارت برای این شرکت نیز به حداقل رسیده است.

جمادی خواستار تسریع در تعیین تکلیف و تخلیه دو انبار اموال تملیکی استان در بندر امام خمینی ره در راستای افزایش فضای ذخیره کالاهای اساسی شد.

رئیس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه گفت: حمایت از صنایع در راستای بهبود تولید و اشتغال از دیگر موارد مورد تاکید دستگاه قضا و این ستاد است.

جمادی با بیان اینکه شهرستان‌های اقتصادی همچون ماهشهر در توسعه کشور نقش بسیار مهمی دارند، گفت: در سفر سال گذشته و امسال به برخی شرکت‌های صنعتی نیز سرکشی و مشکلات موجود شناسایی و مورد بررسی قرار گرفت که مشاهده شد ستاد مقاومتی استان در یک سال گذشته و در حمایت از تولید و اشتغال استان اقدامات موثر و قابل تقدیری داشته است.

معاون قضایی دادستان کل کشور به همراه هیات همراه خود و در آخرین روز از سفر سه روزه به خوزستان، امروز از بندر و گمرک هندیجان بازدید می‌کند.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار