رئیس اداره حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: مددجویان کمیته امداد کرمانشاه مراقب کلاهبرداران باشند و مدارک هویتی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
کد خبر: ۱۱۳۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ 16 October 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مهدی بشیری اظهار کرد: اخیراً افرادی سودجو و کلاهبردار با مراجعه به برخی از شهروندان که عمدتاً سرپرستان خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند با ترفندهایی تحت عنوان تجارت، بازرگانی، پرداخت سود بیشتر و… مدارک شناسایی، مالی همه اعضای خانواده توسط این افراد در قالب اجاره اخذ می‌شود.

وی افزود: متأسفانه در مواردی سرپرستان خانوار تحت حمایت را مبتلا به انواع معضلات حقوقی از جمله جعل اسناد و مدارک، فرار مالیاتی، خرید ارز و سایر سو استفاده‌های دیگر کرده و مددجویان دچار چالش و مشکلات حقوقی عدیده می‌شوند.

رئیس اداره حقوقی کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه تصریح کرد: یقیناً اطلاعات هویتی درج شده در کارت ملی افراد برای سازمان‌های هدفمندی یارانه‌ها و امور مالیاتی ارسال خواهد شد و تبعات عدم رعایت ضوابط مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر عهده دارنده کارت ملی است.

بشیری بیان کرد: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته مبنی بر اطلاع رسانی به مددجویان برای پیشگیری از وقوع جرایم مجازی و کلاهبرداری توسط افراد سودجو، انشاالله هیچ گاه شاهد چالش‌های حقوقی در استان بالاخص بین اقشار محروم و آسیب پذیر جامعه نباشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار