نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: دشمن در روزهای اخیر تلاش کرد تا با حربه افغانستانی‌هراسی، میان مسلمانان ایران و افغانستان تفرقه ایجاد کند.
کد خبر: ۱۱۲۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 04 October 2023

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده، ولی فقیه در استان سمنان پیش از ظهر امروز در جشن میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با حضور استاندار سمنان و جمع کثیری از مهاجران افغانستانی مقیم سمنان در مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) مهمانشهر سمنان، با تبریک هفته وحدت و خجسته میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند، پیامبر اکرم (ص) نسخه درمان همه درد‌ها را به بشر عرضه کرده‌اند.

وی با اشاره به آیه ۹ سوره مبارکه «نجم» افزود: آیه «فَکانَ قَابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنَی» حاکی از آن است که پیامبر اکرم (ص) تا چه حد [به اندازه فاصله دو کمان]به خداوند متعال نزدیک است.

نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه اولین خلقت خداوند، نور پیامبر اکرم (ص) بود، گفت: مقام نورانیت رسول خدا (ص) بسیار بالاتر از خلقت نوری ایشان است؛ به‌گونه‌ای که خود آن حضرت می‌فرمایند خداوند من و علی را ۲ هزار سال پیش از خلقت آدم آفرید.

مطیعی ادامه داد: ما از درک مقام نورانیت و قرب الهی پیامبر اکرم (ص) عاجزیم؛ چراکه آنچه خداوند برای خود دارد، یکجا به پیامبر (ص) تفویض کرده است.

امام جمعه سمنان شناخت توطئه‌های دشمن برای ضربه زدن به وحدت مسلمان را لازم دانست و گفت: دشمن در روز‌های اخیر تلاش کرده است با حربه افغانستانی‌هراسی میان گروهی از مسلمانان به‌ویژه مردم ایران و افغانستان اختلاف و تفرقه ایجاد کند.

مطیعی با تأکید بر لزوم توجه به مرز‌های مشترک فرهنگی دو ملت ایران و افغانستان خاطرنشان کرد: ملت‌های ایران و افغانستان هر چند مرز‌های جغرافیایی متفاوتی دارند؛ اما از اشتراکات فرهنگی فراوانی در جهان اسلام برخوردارند.

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار