کد خبر: ۱۱۲۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۶ 29 September 2023

دشمنان را در عرصه نظامی ناامید کرده‌ایمدشمنان را در عرصه نظامی ناامید کرده‌ایم

تابناک/گیلان سردار بهرام حسینی مطلق با بیان اینکه در عرصه نظامی دشمنان را ناامید کرده‌ایم و دیگر به گزینه نظامی فکر نمی‌کنند، یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی جای کار داریم و دشمن برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده است؛ در مقابل دروغ و شایعه دشمنان باید با جهاد تبیین و روشنگری از ایران عزیز و قوی دفاع کنیم تا کشور را به قله‌های رشد و پیشرفت و تعالی برسانیم به گزارش خبرنگارتابناک گیلان.

سردار بهرام حسینی مطلق روز گذشته در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس که در سالن ۲۲ بهمن شهرستان لنگرود برگزار شد، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر عدم فراموشی دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع مقدس برای کسانی که آن روزها را دیده‌اند و لمس کرده اند، فراموش شدنی نیست.

وی با بیان اینکه باید دوران طلایی دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم، افزود: دفاع مقدس دورانی درخشان است که به افسانه‌ها شباهت دارد و لذا باید ساعت‌ها درباره آن صحبت کنیم و کتاب‌ها درباره آن بنویسیم و فیلم‌ها درباره آن بسازیم.

این فرمانده سپاه، با اشاره به تاریخ ۲۰۰ ساله گذشته ایران، عنوان کرد: متاسفانه سال‌های قبل از انقلاب دوران افول اقتدار ایران بود و عموما با حکومت‌های ضعیف و بی رمق مواجه بودیم که از بیگانه تبعیت می‌کردند؛ البته ایران قبل از انقلاب، مطلوب قدرت‌های آن زمان بود، اما انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این روند را بر هم زد.

حسینی مطلق، با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس به کشور عزت و اقتدار بخشید، عنوان کرد: دشمنان انقلاب، صدام دست نشانده را به جان ملت ایران انداختند تا ما را تنبیه کنند، زیرا دیدند به خاطر انقلاب ساختارها و سازمان های کشور به هم ریخته و بهترین فرصت برای ضربه زدن به انقلاب است لذا هر دو ابرقدرت شرق و غرب چراغ سبز نشان دادند و حمله ناجوانمردانه به خاک ایران انجام شد.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: زمانی یک سفیر، شاه ایران را عوض می کرد، اما در دوران دفاع مقدس همه دنیا جمع شدند تا انقلاب اسلامی را نابود کنند، اما جوانان این مرز و بوم کشور و نظام را حفظ کردند و مانع از تکه تکه شدن ایران بزرگ شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه با پیروزی انقلاب آن سیر نزولی ایران متوقف شد و از نظر اقتدار و استقلال به اوج رسیدیم، گفت: با رهبری الهی امام و ایستادگی ملت، جبهه‌های حق علیه باطل مدیریت شد و با عملیات‌های غرورآفرین سال ۶۰، دنیا ایران را شناخت؛ در واقع در دوران دفاع مقدس، ۲۰۰ سال شکست و سرافکندگی را جبران کردیم و ایران اسلامی امام خمینی(ره) را معرفی کردیم.

وی با اشاره به اثرات منطقه‌ای آزادسازی خرمشهر از جمله شکل گیری حزب الله لبنان، تصریح کرد: در سال اول جنگ هنوز با آموزش‌های قبل از انقلاب سر و کار داشتیم و لذا موفق نبودیم، اما وقتی از دانش نظامی انقلاب بهره گرفتیم، روی پای خودمان ایستادیم و پیروز شدیم؛ امروز با دانش بومی دفاعی و نظامی به یک بازدازندگی مستحکم و مطلق رسیدیم.

حسینی مطلق ادامه داد: اگر دفاع مقدس نبود، اقتدار امروز محقق نمی‌شد و به این بازدارندگی کامل نمی‌رسیدیم؛ البته اقتدار دو بُعد دارد و یک بعد امکانات و تجهیزات نظامی شامل انواع و اقسام سلاح و موشک و پهپاد و پدافند و رادار و... است، اما بعد دوم اراده استفاده از این امکانات و تجهیزات است که جمهوری اسلامی ایران در جریان حمله به عین الاسد، این اراده را به جهانیان نشان داد.

این فرمانده سپاه، خیلی از کشورها را اتمی دانست که حتی اجازه تست آن را ندارند و اضافه کرد: استراتژیست‌های غربی اقتدار ایران را به قبل و بعد از حمله به عین‌الاسد تقسیم می‌کنند، زیرا اراده مطلق ایران برای انتقام از دشمنان را نشان داد.

وی با اشاره به اذعان دشمنان به قدرت پهپادی ایران، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تحریم بودیم که سلاح نخریم، امروز نیز تحریم هستیم که سلاح نفروشیم.

حسینی مطلق، جمهوری اسلامی ایران را محور جبهه مقاومت دانست و گفت: در همه عرصه‌ها با دشمنان رو به رو شده ایم و این راه و مرام جمهوری اسلامی بوده که پیش رفته است و دشمنان همواره شکست خورده‌اند.

وی با بیان اینکه در عرصه نظامی دشمنان را ناامید کرده‌ایم و دیگر به گزینه نظامی فکر نمی‌کنند، یادآور شد: در عرصه‌های فرهنگی و اقتصادی جای کار داریم و دشمن برنامه‌ریزی های زیادی کرده است؛ در مقابل دروغ و شایعه دشمنان باید با جهاد تبیین و روشنگری از ایران عزیز و قوی دفاع کنیم تا کشور را به قله‌های رشد و پیشرفت و تعالی برسانیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار