رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از کشف ۸۷ درصد جرایم اینترنتی در کرمانشاه در ۶ ماهه ابتدای امسال خبرداد و گفت: در این مدت بیش از ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.
کد خبر: ۱۱۲۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹ 28 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم سرهنگ علی عباسی کسانی، با اشاره به اینکه با توجه به افزایش جرایم در سطح کلی اولویت ما در هر موضوع بیشتر پیشگیری است، اظهار داشت: امسال در حوزه کلاهبرداری‌ها به ویژه کلاهبرداری‌هایی که از طریق ارسال پیامک‌ حاوی لینک‌های جعلی انجام می‌شود، با موارد زیادی مواجه بودیم.

وی عنوان کرد: بیشترین جرایم در حوزه کلاهبرداری است که 47 درصد از مجموع جرایم را شامل می‌شود و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی نیز بخش زیادی از جرایم را به خود اختصاص داده است.

عباسی کسانی با بیان اینکه دسترسی غیرمجاز با 8.8 درصد در جایگاه سوم فراوانی جرایم اینترنتی قرار دارد، گفت: بیش از 87 درصد از جرائم در 6 ماه ابتدای امسال کشف شده و مجرمان شناسایی و دستگیر شدند و در این مدت بیش از هشت میلیارد و 400 میلیون تومان به حساب مالباختگان و شکات عودت داده شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه خاصی نیز انجام شده است، افزود: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها یکی از اولویت‌های ما در سه ماهه سوم سال آموزش در این مراکز است و والدین نیز باید آموزش ببینند.

عباسی کسانی با اشاره به افزایش 8.8 درصدی افزایش کلاهبرداری و 6.4 درصدی برداشت‌های غیرمجاز یا سرقت‌های اینترنتی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان کرد: به طور میانگین کلاهبرداری‌های اینترنتی حدود هفت درصد افزایش داشته، اما مجموع جرایم استان در بخش‌های مختلف 2.6 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه چنانچه شهروندان به هشدارهای ما توجه کنند و به هر کسی اعتماد نکنند در دام مجرمان گرفتار نخواهند شد، گفت: شماره 096380 پلیس فتا به صورت شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی و ارائه مشاوره است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه کسانی با اشاره به ضرورت ارتقای دانش پلیس و زیرساخت‌ها همراه با افزایش تنوع جرایم فضای مجازی، افزود: قانون جرایم یارانه‌ای مربوط به سال 88 است و برخی از جرایم آن زمان وجود نداشته، بنابراین قوانینی نیز باید به روز شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار