استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:معلمان باید با احیای هویت ملی در جامعه و معرفی شخصیت‌های برتر میهن، دانش‌آموزان را با ایران قوی آشنا کنند.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳ 20 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری بعدازظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش، با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشایی باشکوه مدارس، گفت: در سال گذشته دشمن تلاش کرد کام مدارس را برای دانش‌آموزان تلخ کند، اما باید با اهتمام جدی، امسال سالی پرخاطره برای دانش‌آموزان بسازیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: محیط داخل و خارج مدارس باید آماده‌سازی شود تا محیطی در تراز دانش‌آموزان باشد که طرح شهید عجمیان اقدام بسیار مطلوبی در این راستا بود.

وی همکاری تمام دستگاه‌ها برای شروع سال تحصیلی را ضروری دانست و افزود: توجه به مباحث پرورشی و قرآنی باید در اولویت مدارس قرار گیرد همچنین رواج گفتمان انقلاب اسلامی با محوریت ائمه جمعه، حوزه علمیه، نخبگان، فرهیختگان و بازنشستگان فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری با تاکید بر ایجاد شورای معلمان برای بررسی مسائل آموزشگاهی، بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت مربیان طرح امین نماز‌های جماعت در مدارس فعال شود و دانش‌آموزان در نماز جمعه نیز حضور پرشوری داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: معلمان و مربیان باید به دانش‌آموزان کمک کنند تا هویت فردی خود را به خوبی بشناسند و در این راستا شبکه شاد بستر مناسبی است تا بتوان غنای فرهنگی را در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: معلمان باید با احیای هویت ملی در جامعه و معرفی شخصیت‌های برتر میهن، دانش‌آموزان را با ایران قوی آشنا کنند.

حیدری اظهار داشت: برنامه‌های ورزشی، هنری، قرآنی و اردویی باید برای توسعه نشاط دانش‌آموزان در دستور کار قرار گیرد و اوقات فراغت دانش‌آموزان را به نحوی رقم بزند که دشمن نتواند از این موقعیت سوءاستفاده کند.

وی گفت: تعامل مدیران، کارکنان و معلمان با خانواده دانش‌آموزان می‌تواند گامی موثر در راستای روشنگری و جنگ ترکیبی دشمن باشد و این تعامل به دشمن اجازه نمی‌دهد که بر دانش‌آموزان اثر بگذارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اهتمام جدی به مسئله عفاف و حجاب در مدارس، کیفی‌شدن تعلیم و تربیت، ساماندهی سرویس مدارس، فعال شدن دانشگاه فرهنگیان، توسعه و نوسازی مدارس و تامین معلم برای مدارس استان اقداماتی است که باید در راستای بهبود آموزش انجام شود.

مشکل کمبود معلم را با معلمان حق‌التدریس برطرف کردیم

در ادامه این نشست افشین امیریان مدیرکل اموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید با شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» از شنبه در سراسر استان شروع می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای طرح شهید عجمیان در مدارس استان، با کمک اولیا، دانش‌آموزان و معلمان مدارس زیباسازی و شاداب‌سازی شده است.

امیریان با اشاره به رفع مشکل سروس مدارس دانش‌آموزان استثنایی، اظهار داشت: مقدمات برای حضور مربیان طرح امین در مدارس آغاز و همچنین روند جذب برای ۲ مدرسه نمونه دولتی ایجاد شده در شهرستان اردل و بن انجام شده است و فرایند کاری این مدارس از ابتدای مهرماه شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید یک هزار و ۸۰۰ معلم بازنشسته شدند و یک هزار و ۱۰۰ معلم کمبود وجود داشت که با کمک معلمان حق‌التدریس این مشکل را جبران کرده‌ایم.

در ادامه جلسه فرمانداران به بررسی مشکلات آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها پرداختند.

تجهیز مدارس و رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان سامان، کمبود ۷۰ معلم متوسطه در شهرستان کیار، کمبود تجهیزات آموزشی و آسیب ۱۴۷ مدرسه دولتی در بارش‌های سال گذشته و کمبود ۴۰ معلم ابتدایی در شهرستان فارسان، لزوم صدور مجوز شبانه‌روزی برای مدرسه نمونه دولتی بن، فرسودگی ۴۵ درصد فضا‌های آموزشی و کمبود ۴۰ معلم در شهرستان بن و کمبود فضای آموزشی در شهرستان لردگان بخشی از نیاز‌های شهرستان‌ها در حوزه آموزش و پرورش بود که توسط فرمانداران در این جلسه مطرح شد.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار