سراسر شهرها و روستاهای استان کرمانشاه امروز، پنجشنبه همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر آن حضرت امام حسن مجتبی (ع) سیاهپوش شده و غرق در عزا و سوگواری است.
کد خبر: ۱۱۲۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ 14 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا اقشار مختلف مردم متدین استان کرمانشاه در حالیکه از اول ماه محرم عزادار هستند، در دهه آخر ماه صفر نیز با تدارک مجالس عزاداری، دعا و نیایش به استقبال سالگرد رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) رفته‌اند.

مردم شیفته نبوت و امامت این استان، شب گذشته و امروز با حضور در مساجد، تکایا و حسینیه ها در سالروز رحلت جانسوز پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزندش کریم اهل بیت امام حسن (ع) را به سوگ نشستند.

سراسر استان کرمانشاه به مناسبت ایام سوگواری آخر ماه صفر از روزهای گذشته یکپارچه سیاهپوش شده و پرچم های عزا در هر کوی و برزن این استان افراشته شده است.

در آیین هایی که از صبح امروز در مساجد، تکایا و اماکن متبرکه برگزار شده است مردم خداجو و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به صورت گسترده حضور یافته اند و با ریختن اشک ماتم ، عمق ارادت خود را به پیامبر و خاندانش به نمایش گذاشته اند.

هیات های مذهبی شهرستان کرمانشاه نیز به صورت خودجوش و با حضور اقشار مردم محلات اقدام به برپایی مراسم ویژه عزاداری سالروز ۲۸ صفر کرده اند و دوستداران خاندان عصمت و طهارت (ع) هم با نوحه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حال سوگواری هستند.

شماری از مردم موحد این شهرستان شب گذشته با برپایی مراسم عزاداری و سینه زنی در تکایا، حسینیه ها و مساجد عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دادند.

به همین مناسبت امروز نیز مراسم عزاداری سالروز ارتحال پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنین امام رضا (ع) در مسجد جامع شهر کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان برگزار می شود.

پلیس راهور استان کرمانشاه به مناسبت برگزاری مراسم‌های عزاداری پایان ماه صفر در روزهای پنجشنبه و شنبه ۲۳ و ۲۵ شهریورماه، از اعمال محدودیت‌های ترافیکی در این ۲ روز در خیابان مدرس شهر کرمانشاه خبر داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار