معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: افزایش و آگاهی والدین و دانش‌آموزان در زمینه نحوه انتخاب ملزومات مناسب بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۱۲۵۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 11 September 2023

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: توصیه‌های مهم برای انتخاب پوشاک مناسب دانش‌آموزان شامل انتخاب مرغوب و مقاوم جنس روپوش، انتخاب رنگ روپوش سازگار با قوانین مدرسه، خرید لباس آزاد برای ایجاد تمرکز در ساعات درسی و انجام فعالیت‌های ورزشی، برخورداری روپوش از یک الی ۲ جیب برای قراردادن وسایل مورد نیاز است.

وی افزود: استفاده پسران از روپوش، راحت بودن شلوار برای نشست و برخاست دانش‌آموز به مدت پنج تا هفت ساعت در روز، تعویض و شستشوی لباس زیر دانش‌آموز به صورت روزانه نیز از موارد قابل توجه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: خرید سه الی چهار جفت جوراب نخی کوتاه و شستشو روزانه، تهیه مقنعه رنگ روشن و شستشو هفته‌ای یک الی ۲ بار از نکات حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب کفش مناسب به دلیل استفاده ۳۰ الی ۴۰ ساعتی در هفته و خطر ابتلا به صافی کف پا و زانو درد، ابراز کرد: مطابقت داشتن کفش با فرم طبیعی پا و ملاک قرار ندادن سایز کفش، خرید کفش در عصر‌ها به دلیل کوچک بودن نیم سایز پاها در تایم صبح، فاصله حداقل یک‌سانتی متری میان بزرگترین انگشت پا با انتهای کفش و پرهیز از خرید کفش تنگ به امید جا باز کردن پس از مدتی از عوامل مهم انتخاب کفش است.

این مسئول اذعان کرد: توجه به بزرگتر بودن یک پا از دیگری و ملاک قرار دادن پای بزرگتر و پوشیدن هر ٢ کفش هنگام خرید، مقداری فاصله میان بزرگترین انگشت و قسمت پنجه کفش، دقت به کیفیت و دوام کفش، اطمینان از نرم بودن کفش، چک کردن تا چند روز بعد از خرید از پاهای کودکان کوچکتر به دلیل عدم بیان کامل احساسات از دیگر نکات مهم خرید کفش است.

شکیبا تأکید کرد: امید است با رعایت نکات فوق در انتخاب پوشاک مناسب در حفظ و ارتقا سلامتی فرزندان گامی برداشته اما آنچه کودکان و نوجوانان بیش از همه به آن نیازمند هستند، حفظ آرامش در خانه و صمیمیت بین والدین و اعضای خانواده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار