مدیرکل تامین اجتماعی گیلان خبر داد؛
تعداد بیمه شدگان اجباری تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان در تیرماه امسال ۱۰۸۳ نفر و تعداد بیمه شدگان حرف و مشاغل آزاد ۱۱۸۷ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۲۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲ 09 September 2023

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان کیوان مرتضوی مدیرکل این مجموعه با اشاره به آخرین گزارش منتشره واحد اطلاعات و آمار استان، اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اجباری مشمول قانون کار شاغل در واحدهای تولیدی، صنعتی، شرکت‌ها و صنوف استان در یکماهه تیر امسال از ۲۶۷ هزار و ۷۲۷ نفر به ۲۶۸ هزار و ۸۱۰ نفر و تعداد بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد نیز از ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به ۱۱۶ هزار ۷۶۵ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ان تغییر در آمار تنها از حیث ریاضی بوده و در عمل با احتساب افرادی که از این گروه‌ها طی این ماه به جرگه بازنشستگان پیوستند عملاً به حدود ۳۰۰۰ نفر میرسد.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه تنها در یکماهه تیر امسال بیش از ۷۳۰ نفر به جرگه بازنشستگان و حدود ۳۰۰ نفر به مستمری بگیران بازمانده پیوسته‌اند، خاطرنشان کرد: نسبت پشتیبانی استان (نسبت تعداد بیمه شدگان به مستمری بگیران) در پایان تیرماه معادل ۲/۸۷ و در آخرین رتبه استانهای کشور بوده است.

کیوان مرتضوی با اشاره به تداوم اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی و نتایج اجرای طرح فوق العاده استان برای شناسایی افراد فاقد پوشش بیمه‌ای شاغل در کارگاه‌ها، اظهار امیدواری کرد، پس از اتمام استخراجهای آماری، روند افزایش جمعیت بیمه شدگان در مرداد و شهریور بسیار ملموستر خواهد بود.

وی افزود: همسو با سیاستهای کلی ابلاغی تامین اجتماعی و در راستای اجرای ماده اول قانون این سازمان که توسعه و گسترش پوشش بیمه‌ای به تمام افراد جامعه را ماموریت اصلی آن قلمداد مینماید تلاش داریم تا هدفگذاری انجام شده برای دستیابی به آمار ۵۰۰ هزار بیمه شده اصلی تا پایان سال را عملیاتی نمائیم.

شایان ذکر است تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۲ تعداد بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تامین اجتماعی گیلان ۴۷۸ هزار و ۳۶۰ نفر بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار