استاندار زنجان در واکنش به آمار ارایه شده توسط آموزش و پرورش مبنی بر اینکه ۳۵۰ کودک و ۲ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در حال حاضر برای سال تحصیلی جدید ثبت نام نکرده‌اند، گفت: آموزش و پرورش نسبت به تعیین تکلیف این تعداد دانش‌آموز ورود و علت بلاتکلیفی آنها را مورد بررسی قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴ 09 September 2023

به گزارش تابناک زنجان و به نقل از خبرگزاری فارس، محسن افشارچی، استاندار زنجان در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه چندین دستگاه فرهنگی داریم که خروجی هر کدام از آن‌ها به اندازه آموزش و پرورش چندان مهم نیست، اظهار داشت: بار‌ها گفته‌ام که تأثیرگذاری مدرسه در تربیت دانش‌آموز کمتر از خانواده نیست.

استاندار زنجان ضمن انتقاد از تضعیف شدن امور تربیتی از مسوولان آموزش و پرورش خواست تا نسبت به تقویت این موضوع اهتمام ویژه‌ای بکنند، تصریح کرد: موضوع دیگری که باید متولیان امر به آن توجه کنند بحث عدالت آموزشی است که باید یک بررسی و برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزانی که در دهک‌های پایین و در محلات کم‌برخوردار قرار دارند استعداد آن‌ها مغفول نماند.

وی با بیان اینکه اقداماتی که قرار است انجام بشود نباید روی هم تلنبار شود، گفت: باید در تحقق و به سرانجام رساندن اقدمات، برنامه‌ریزی و مطالبه کرد، چرا که در این صورت است که همه پای کار می‌آیند و از یک سو هم خروجی بهتری را شاهد خواهیم بود.

افشارچی تاکید کرد: همه مطالبات بازنشستگان فرهنگی باید تا اول مهرماه سال‌جاری تسویه شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با بلاتکلیف ماندن ۳۵۰ کودک در مقطع ابتدایی و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در مقطع متوسطه اول و دوم که هنوز برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام نکرده‌اند، تاکید کرد: در خواست جدی که از آموزش و پرورش دارم این است که نسبت به تعیین تکلیف این تعداد دانش آموزان ورود و علت بلاتکلیفی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند.

وی همچنین به شهریه مدارس غیرانتفاعی اشاره کرد و افزود: جای سوال است که بر چه اساس و معیاری و ملاکی شهریه یک مدرسه غیرانتفاعی از ۶ میلیون به ۱۷ میلیون افزایش یافته است و این موضوع هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

افشارچی زیباسازی و شاداب سازی مدارس را مهم تلقی کرد ضمن اینکه در سطح استان طبق گزارشات اعلامی اتفاقات خوبی در سطح استان افتاده است.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار