مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: بین ۲۰ الی ۳۰ درصد واردات نهاده‌های دامی استان کرمانشاه بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است.
کد خبر: ۱۱۲۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 07 September 2023

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: نهاده‌های دامی در کشور از ۲ مسیر وارد می‌شود، یک مسیر مربوط به بخش خصوصی و دیگری بخش دولتی است که به صورت انحصاری مرتبط با شرکت پشتیبانی امور دام است.

وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام یک شرکت دولتی و زیر نظر جهاد کشاورزی است و بنا بر سیاست‌های روز وزارت جهاد کشاورزی و کارگروه تنظیم بازار کشور ‌مأموریت‌هایی را به شرکت‌های پشتیبانی امور دام محول می‌کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه تصریح کرد:  به طور کلی بین ۲۰ الی ۳۰ درصد واردات نهاده‌های دامی بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است و به همین میزان توزیع بین جامعه هدف که شامل تولیدکنندگان دام و طیور یا کارخانه جات خوراک دام است، انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: اگر بخش خصوصی فعال باشد این ۲۰ الی ۳۰ درصد تغییر می‌کند و از اقدامات گمرکی و ترخیص وارد استان‌ها شده و ذخیره می‌شود.

قربانی بیان کرد: در استان‌ها بنابر زیر ساخت‌های موجود انبار داریم که در شهرستان کرمانشاه مجموعه انباری با حدود ۲٠ الی ۳٠ هزار تن ظرفیت وجود دارد.

وی گفت: از هر سه قلم نهاده کنجاله سویا، جو و ذرت که همه وارداتی هستند، بعضی سال‌ها به دلیل افزایش تولیدات داخلی خرید داخلی هم داشته‌ایم اما عمدتا ذخایر ما وارداتی است.

این مسئول بیان کرد: با توجه به نیاز تولیدکنندگان استان کرمانشاه به عنوان مصرف‌کنندگان نهاده علاوه بر ذخایر انباری که داریم از انبارهای بخش خصوصی هم کمک می‌گیریم.

وی تشریح کرد: در حال حاضر علاوه بر انبار ملکی شرکت در استان کرمانشاه، ۲ نقطه بخش خصوصی استیجاری نیز در استان کرمانشاه داریم یک سیلوی بخش خصوصی است و ۲ واحد سوله از شرکت خدمات حمایتی ذخایری است که وارد می‌شود.

این مسئول گفت: زیر مجموعه معاونت بازرگانی اداره، «کنترل کیفی» است که یک نفر دامپزشک وظیفه دارد نسبت به ورودی نهاده‌ها در حین تخلیه از کامیون، خروج نهاده‌ها را کنترل کند.

این مسئول عنوان کرد: به لحاظ دما، رطوبت و خالصی یا ناخالصی نهاده و چگالی ها بعد از تأبید اعلام وصول و تخلیه می‌کنیم و ذخیره‌سازی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: محل ذخیره‌های ما به شرایط زیرساخت‌ها بستگی دارد، لوله گذاری می‌شود و با توجه به شرایط فصل و دما به صورت دمنده یا مکنده بسته به شرایط سیلو اقدامات هوادهی صورت می‌گیرد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه افزود: سیاست کنترل کیفی بر این است که نخستین وارد شده، نخستین خارج شده است و در این فصل به صورت مداوم ورودی و خروجی داریم و آن را کنترل می‌کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به طور کلی نهاده هایی که داشتیم به لحاظ کیفیت در ٢ سال اخیر کمترین ضایعات را داشتند.

این مسئول تشریح کرد: از توان علمی، انرژی و تجربه ۲ نفر دامپزشک و چند نفر کارشناس بازرگانی و نیروهایی به عنوان نیروی عملیاتی با بیش از ۱۵ الی ۲٠ سال تجربه دقت نظر لازم را دارند، بهره می‌گیریم.

وی گفت: هدف اصلی این است که بتوانیم نهاده ای را که دریافت کرده و کنترل کیفی گرفتیم همان نهاده را با کیفیت تحویل جامعه هدف مصرف کنندگان بدهیم.

این مسئول بیان کرد: سعی کردیم وابسته به خارج از استان کرمانشاه نباشیم و متناسب با نیاز سالیانه از سیلوهای بخش خصوصی کمک گرفتیم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: تنها کانال عرضه نهاده دامی جهاد کشاورزی، سامانه بازارگاه است و کسی نمی‌تواند خارج از سامانه بازارگاه تولید نهاده ای داشته باشد.

وی گفت: فروش‌های سامانه بازارگاه به صورت نقدی و بسته به نرخ مصوب است که به آن ابلاغ می‌شود و بیشترین حجم توزیع نهاده‌ها به صورت سیستمی بارگذاری می‌شود.

قربانی اذعان کرد: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در راستای تأمین امنیت غذایی مردم و مصرف کنندگان نهاده‌های دامی که در حقیقت تولید کنندگان محصولات دامی هستند، رضایتشان را جلب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه عرضه ما به صورت سیستمی است، خاطر نشان کرد: قیمت‌ها بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی طبق مصوبه‌ای که هیئت دولت داشته است، بوده و آنچه که تصویب کنند به عنوان قیمت مشخص می‌شود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار