کد خبر: ۱۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹ 14 October 2015

مدیرکل امور اجتماعی استانداری البرز بر رفع مشکلات جانبازان و معلولان در البرز توسط مسئولان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حمیدرضا عسگری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مسابقات پارالمپیک جانبازان و معلولان استان که به همت اداره کل امور اجتماعی استانداری، ورزش و جوانان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد اظهار داشت: رفع مشکلات جانبازان و معلولان باید یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد.

وی ادامه داد: این قشر از توانایی‌ها و استعدادهای بسیاری برخوردار هستند که باید این استعدادها شکوفا شود.

این مسئول با تأکید بر اینکه نقص واقعی، معلولیت فکری و ضعف اراده است، نه کمبودهای جسمی افزود: باید رفع دغدغه‌های جانبازان و معلولان یکی از مهمترین اولویت‌های مسئولان باشد و در این مسیر با ارائه خدمات مشکلات این قشر را از بین ببرند.

عسگری که برای لحظاتی به منظور همراه شدن با معلولان بر روی ویلچر سوار شد و مسیری را با این افراد طی کرد گفت: طی کردن این مسیر هر چند لحظاتی کوتاه، حاکی از اوج مشکلاتی بود که جانبازان با آن دست به گریبان هستند و باید بر تسهیل در رفت‌وآمدهای درون شهری این اقشار و مناسب سازی معابر شهری، تدابیر جدی اندیشیده شود.

مدیرکل اجتماعی فرهنگی استانداری البرز اظهار داشت: صعود و ایستادن بر سکوی قهرمانی قبل از آن که به جسم متکی باشد، به اراده‌ای قوی نیازمند است.

عسگری با ستودن اراده و همت عالی جانبازان و معلولان ورزشکار، تصریح کرد: اگر جسم سالم به حسب ظاهر در سیطره اندیشه‌ای معیوب و فکری معلول قرار داشت، نه تنها صعودی در پی ندارد، که سقوطی تدریجی را به همراه خواهد داشت.

وی مهمترین ویژگی ورزشکاران جانباز و معلول را غلبه بر یأس و ناامیدی عنوان کرد و افزود: در این بین جانبازان سرافراز دفاع مقدس از جایگاه عظیمی برخوردارند، چرا که آنان علاوه بر این که پشت دشمن را در هنگامه خطر و تجاوز بر زمین زده‌اند، به رغم دشواری‌های جسمی به تکیه گاه‌های معنوی ملت نیز تبدیل شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار