کد خبر: ۱۱۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 14 October 2015

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با بیان اینکه 10 مکان برای ایجاد پد بالگرد در کرج معرفی شده بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها 2 مکان مورد تایید کارشناسان قرار گرفت که یکی در فردیس و دیگری در منطقه 6 شهرداری کرج است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حسن مدیرروستا در جلسه شورای هماهنگی بحران که ظهر امروز در استانداری البرز با حضور معاون امور عمرانی استاندار البرز برگزار شد با اشاره به اینکه کرج در موقعیت جغرافیایی حاشیه البرز قرار گرفته و برخی تهدیدها برای این شهر متصور است، اظهار داشت: بحران هر پیشامدی است که وضعیت طبیعی را از شهر دور و مردم را دچار ناامنی می‌کند.

وی با بیان اینکه در مجموعه شهرداری به تناسب نوع فعالیت‌های آن بحران‌ها را به انواع مختلف تعریف کرده، افزود: با توجه به تولید روزانه هزار تن زباله در کرج، عدم جمع‌آوری آن بحران زیادی در شهر ایجاد می‌کند و همچنین عدم خدمات‌دهی سازمان اتوبوس‌رانی نیز می‌تواند بحران به دنبال داشته باشد که در این راستا برنامه‌ریزی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج با اشاره به اینکه امکانات موجود در شهر کرج کفاف شهر 1.5 میلیون نفری را نمی‌دهد، تصریح کرد: در زمان بحران اقلام موجود پاسخگوی شهری با جمعیت 250 تا 300 هزار نفری است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به عدم وجود محل اسکان موقت و سرپناه در مواقع بحران در کرج، گفت: در این راستا از 2 سال گذشته سالن چند منظوره بحران پیش بینی شده که در برخی مناطق در آستانه راه‌اندازی و در برخی دیگر حتی زمین برای آن در نظر گرفته نشده است.

مدیرروستا با اشاره به اینکه 10 مکان برای ایجاد پد بالگرد در کرج معرفی شده بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد تنها 2 مکان مورد تایید کارشناسان قرار گرفت که یکی در فردیس و دیگری در منطقه 6 شهرداری کرج است.

وی با تاکید بر اینکه یک میلیارد تومان اعتبار توسط شهرداری برای این موضوع درنظر گرفته شده است، یادآور شد: بر این اساس مشکلات مربوط به فرود هلی‌کوپتر در داخل شهر برطرف می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج اظهار داشت: اقلامی در انبارهای شهرداری برای زمان بحران از جمله قیچی، بیل مکانیکی، کلنگ، پمپ آب و موتور برق نگهداری می‌شود و همچنین حضور2019 نیرو در زمان بحران برای خدمات‌رسانی با 12 دستگاه لودر، 26 دستگاه کامیون، 12 دستگاه باب کت، 13 خاور و بیل مکانیکی، لجن کش و جرثقیل از جمله مواردی است که توسط شهرداری در مواقع بحران هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه 22 دستگاه خودرو سنگین در آتش نشانی در آماده باش 24 ساعته هستند، افزود: تجهیزاتی برای آتش نشانی نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرروستا با تاکید بر اینکه کرج از نظر وضعیت بحرانی در تهدید است، بیان کرد: ارتفاعات عظیمیه و باغستان با احتمال وقوع سیل و خسارات جانی و مالی شهر را تهدید می‌کند و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه امکانات بحرانی تقاضا می‌شود اختصاص‌هایی که وزارت کشور در بحث آتش‌نشانی در نظر می‌گیرد، مورد توجه باشد، گفت: امید است بتوانیم اعتبار کشوری برای تجهیزات و امکانات برای عملیات‌های آتش نشانی در نظر گرفته شود.

معاون خدمات شهری شهرداری کرج خاطرنشان کرد: با طرح‌های اجرا شده در داخل شهر مشکلات تا حدودی رفع شده و حدود 500 چاه جذبی برای مواقع بحران در شهر توسط شهرداری‌های مناطق ایجا شده تا در زمان بارندگی مشکل آبگرفتگی وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار