این نوع رستوران امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از قبیل سوئیس و کانادا دیده می‌شود اما معروف‌ترین رستوران تاریکی دنیا در پکن ساخته شده است.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ 08 August 2023
اگر از صرف شام در رستوران‌های یکنواخت و معمولی خسته شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به یکی از رستوران‌هایی که این بار به شما معرفی می‌کنیم بروید تا غذای خود را همراه با کلی هیجان نوش جان کنید.
 
به گزارش همشهری آنلاین، این رستوران‌های عجیب و غریب در سراسر دنیا از طرفداران بی‌شماری برخوردار هستند که حاضرند تنها برای چند ساعت خوش گذراندن، پول بسیار زیادی بپردازند و در رستورانی غیرعادی غذایشان را میل کنند. 
 
مالکان این رستوران‌ها توصیه‌های پزشکانی را که معتقدند غذا باید در نهایت آرامش میل شود نادیده می‌گیرند تا محیط رستوران خود را سرشار از هیجان و نوآوری کنند. اگر از ارتفاع هراس ندارید و می‌توانید در بلندترین رستوران دنیا غذا بخورید، اگر از اینکه غذای خود را با ماهی‌ها شریک شوید، ناراحت نیستید، صرف غذا در این رستوران‌های هیجان‌انگیز برای شما خالی از لطف نیست.  
 

صرف شام در زندان

خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)

 
این رستوران ایتالیایی که بسیار ساده و معمولی به نظر می‌رسد به خاطر محل ساخت آن که یک زندان است و تمام اتاق‌های آن مانند سلول‌های زندان بوده، در فهرست عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا قرار گرفته است. این زندان در گذشته مخصوص نگهداری خطرناک‌ترین جانیان و دزدهای ایتالیا بوده است. وقتی در سلولی غذای خود را میل می‌کنید که چندی پیش یکی از بزرگ‌ترین تبهکاران دنیا در آنجا به سر می‌برده است، چه احساسی دارید؟
 
 دیوارهای این زندان ۱۸ متر ارتفاع دارند و برج‌های دیدبانی و دوربین‌های حفاظتی آن هنوز سر جای خود باقی هستند.  برای رزرو یک میز در این رستوران باید حداقل از یک هفته قبل اقدام کنید تا یکی از بهترین سلول‌ها را به خود اختصاص دهید.
 
نکته بسیار جالب درمورد این رستوران این است که مهمانان باید از قسمت بازدید بدنی بگذرند و اگر صلاحیت آنها برای ورود به رستوران توسط بازدیدکنندگان تایید نشود آنها نمی‌توانند داخل شوند و میز رزرو شده توسط آن مشتری‌ها به افراد دیگری داده می‌شود و جالب‌تر از آن اینکه با مشتریان این رستوران درست مانند زندانیان واقعی رفتار می‌شود.
 
طراح این رستوران «ماریا گرازیا جیامپیکولو» است که پس از تخلیه این زندان از خلافکاران و تبدیل شدن آن به یک مخروبه تصمیم گرفت آنجا را به یک رستوران خاص با قوانین منحصر به فرد تبدیل کند.   غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند، شامل غذاهای اصیل ایتالیایی مانند اسپاگتی، فتوچینی و موناکاتوزا- که نوعی سبزیجات سرخ شده با سس مخصوص است- هستند  که قیمت آنها از ۲۵ یورو شروع می‌شود.
 
یکی دیگر از نکات شگفت‌انگیز این رستوران، نواختن پیانو به دست یکی از قاتلان معروف ایتالیایی است که به دلیل ثابت نشدن اتهامش پس از گذراندن چند سال از عمرش در همین زندان بالاخره آزاد شد. گروه نمایش این رستوران نیز متشکل از زندانیان رها شده از بند است.  

رستوران تاریکی

این نوع رستوران امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از قبیل سوئیس و کانادا دیده می‌شود اما معروف‌ترین رستوران تاریکی دنیا در پکن ساخته شده است. مشتریان این رستوران هیچ چیز را نمی‌بینند زیرا رستوران در تاریکی مطلق است.  مهمانداران این رستوران از عینک‌های مادون قرمز یا همان دید در شب برای دیدن اطراف استفاده می‌کنند و مهمانان را به سر میزها هدایت می‌کنند.
 
خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)
 

پیشخدمت‌هایی که در رستوران تاریکی کار می‌کنند برای دیدن اطراف از عینک‌های مادون قرمز استفاده می کنند  

 
قیمت غذاهای این رستوران هم از ۱۰۰ دلار شروع می‌شود، در این رستوران هیچ لامپ، چراغ و یا حتی نقطه نورانی‌ای پیدا نمی‌شود.  مشتریان این رستوران به صورت زنجیروار شانه‌های همدیگر را می‌گیرند تا هنگام راه رفتن زمین نخورند و جلوی همه آنها یکی از پیشخدمت‌ها که دارای عینک مخصوص است قرار می‌گیرد.  
 
 به خاطر اینکه ممکن است هنگام سرو غذا در تاریکی، ظرف‌ها از دست مشتریان به زمین بیفتند، تمام ظروف این رستوران از جنس پلاستیک هستند. مشتریان این رستوران باید از حس لامسه خوبی برخوردار باشند زیرا آنها یاد می‌گیرند در این مکان با دست‌های خود ببینند. تنها نقطه روشن این رستوران قسمتی است که مهمانان غذای خود را سفارش می‌دهند اما این مکان هیچ ربطی به سالن غذاخوری ندارد.   رستوران تاریکی توسط «جورج اسپیلمن» که یک کشیش نابینا بود تاسیس شد.
 
 قبل از اینکه او این رستوران را راه‌اندازی کند، هر بار دوستانش به دیدن او می‌رفتند، برای اینکه آنها نیز مانند جورج باشند، چشمان خود را بسته و بعد غذا می‌خوردند.   از آن به بعد فکر داشتن رستوران تاریکی به ذهن جورج رسید و به همین خاطر در سال ۱۹۹۹ این رستوران را راه اندازی کرد. از همه جالب‌تر این بود که او ابتدا فقط مهمانداران نابینا را استخدام می‌کرد که هنوز تعدادی از آنها در این رستوران مشغول به کار هستند اما بعدا مهمانداران بینا را نیز به کار گرفت.  
 
استفاده از هر گونه چیزی که در این رستوران نوری روشن کند- مانند تلفن همراه یا حتی سیگار - ممنوع است و اگر مشتری نوری در رستوران روشن کند او را از آنجا بیرون خواهند کرد.  
 

رستوران درختی زرد

 
آیا شما هم جزو آن دسته از کودکانی بودید که همیشه رویای ساختن یک خانه درختی را در سر داشتید؟ پس این رستوران فانتزی می‌تواند بخشی از رویای شما را به حقیقت تبدیل کند. این رستوران که بیشتر شبیه یک خانه درختی است، بالای یک درخت پیر راش درشمال شهر آکلند در نیوزلند ساخته شده است و از دور نمایی شبیه یک بوته سیر دارد.
 
خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)
 
ارتفاع این رستوران از سطح زمین ده متر بوده و طراح آن تریسی کولینز، یکی از معروف‌ترین طراحان هتل‌ها و رستوران‌ها در انگلیس است. این رستوران گنجایش ۱۸ مهمان را دارد. نمایی که از بالای درخت دیده می‌شود، جنگل و دهکده‌های اطراف است.  
 
اما تنها سالن پذیرایی در بالای درخت قرار دارد و باقی قسمت‌ها از قبیل آشپزخانه و سرویس بهداشتی پایین و روی زمین هستند که با پلی چوبی و شیب‌دار به قسمت رستوران می‌رسند. این رستوران کره‌ای شکل با دیوارهای حصیری پوشیده شده است. سقف آن هم از شیشه آکرولیک ساخته شده که به صورت کشویی کنار می‌رود. در روزهای بارانی هم این سقف بسته شده تا مانع از نفوذ آب به داخل ‌شود.  غذاهای این رستوران بین‌المللی هستند و قیمت آنها نیز از ۹۵ دلار شروع می‌شود. به دلیل ظرفیت کم این رستوران مهمانان باید میز خود را حداقل پنج روز قبل رزرو کنند.
 

رستوران معلق

 
اگر دوست ندارید غذای خود را در زیر آب‌های اقیانوس میل کنید، می‌توانید هیجان را نیز به آن اضافه کرده و در رستورانی که در وسط زمین و آسمان معلق است غذا بخورید.  از این نمونه رستوران یکی در دوبی و دیگری در پاریس ساخته شده است که هر دو دقیقا شبیه به هم هستند.
 
خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)
 
این رستوران از ۲۲ صندلی و یک میز بزرگ هفت تنی تشکیل شده که به وسیله جرثقیلی در آسمان نگه داشته شده است. البته بهتر است اگر پول کافی ندارید فکر رفتن به این رستوران را از سر خود بیرون کنید زیرا برای گذراندن هشت ساعت در این رستوران باید نفری ۳۰ هزار دلار بپردازید. این هشت ساعت شامل دو ساعت انتظار برای خالی شدن صندلی و یک ساعت انتظار برای رسیدن آسانسور نیز می‌شود.
 
نکته جالب اینجاست که اگر کسی نیاز داشته باشد تا از دستشویی استفاده کند، آسانسور به همراه تمام سرنشینانش برای آنها نیز منتظر می‌ماند. ارتفاع این رستوران از سطح زمین ۴۹ متر بوده و بازوی جرثقیلی که آن را نگه داشته نه متر است. تعداد مشتریان این رستوران به طور متوسط ۳۵۰ نفر در روز است که حتی برای خوردن صبحانه هم به این رستوران می‌آیند تا از هوای پاک صبحگاهی در ارتفاع ۴۹ متری لذت ببرند، البته اگر از ارتفاع نهراسند!
 

رستوران یا بیمارستان 

 
یکی دیگر از عجیب‌ترین رستوران‌های دنیا رستورانی است که در تایپه قرار دارد و درست شبیه یک بیمارستان ساخته شده است.  در این رستوران برای مشتریان، فیلم‌ها و مستندات پزشکی اکران می‌شود. اما اگر از اتاق عمل یا رفتن به مطب دندانپزشک‌ها هراس دارید و محیط آنجا را نمی‌پسندید، بنابراین نمی‌توانید غذا خوردن روی صندلی دندانپزشکی را هم امتحان کنید.  
 
خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)
 
همچنین اتاق‌های دیگر از قبیل آزمایشگاه و سالن انتظار مطب نیز برای این رستوران تهیه دیده شده است. پیشخدمت‌های این رستوران مانند پرستاران و پزشکان لباس پوشیده‌اند و غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شوند کاملا سالم و رژیمی هستند تا سلامت مشتریان به خطر نیفتاده و کار آنها به بیمارستان واقعی نکشد.  
 
 البته برای خوردن این غذاهای سالم باید مبلغ هنگفتی نیز پرداخت، به طوری که یکی از معمولی‌ترین غذاهای اینجا ۲۱ یورو، معادل ۲۷ دلار قیمت دارد.  یکی از جالب‌ترین بخش‌های این رستوران منوی دیوانه است. اگر این منو را انتخاب کنید، می‌بینید پیشخدمت‌های رستوران در نقش پرستارانی دلسوز به بیماران خود خدمت می‌کنند، دستان مشتری را بسته، او را به عقب تکیه می‌دهند و خودشان غذا را به دهانشان می‌گذارند. همچنین نوشیدنی آنها را با استفاده از لوله‌های سرم یا سرنگ به گلویشان می‌ریزند. همچنین برای خوردن غذا در این رستوران از کارد و چنگال خبری نیست و همراه غذا برای مشتریان قیچی و تیغ جراحی می‌آورند.
 

رستوران روبات‌ها

 
وقتی نام رستوران روبات‌ها به میان می‌آید همه توقع دارند تا یک رستوران با پیشخدمت‌های روباتی ببینند اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا در این رستوران هیچ خبری از روبات و آدم آهنی نیست. رستوران روبات‌ها در نورمبرگ آلمان ساخته شده و به علت تمام اتوماتیک بودن دستگاه‌های آن، این نام را برایش انتخاب کرده‌اند. در این رستوران مشتری پشت میزی می‌نشیند که روبه‌روی آن یک صفحه نمایش لمسی قرار دارد.
 
خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)
 
 
او از طریق آن غذای خود را انتخاب کرده و با تماس یک انگشت غذای خود را سفارش می‌دهد. بعد هم غذا از طریق ریل سر میز آورده می‌شود. در اینجا غذا بسیار زود آماده می‌شود و حتی اگر غذای شما اشتباه آورده شود می‌توانید دکمه خطا را بزنید تا غذا عوض شده و سفارش خودتان به دست شما برسد.
 
بهترین نکته این رستوران که بیشتر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد، این است که آنها نباید به پیشخدمت‌ها انعام دهند زیرا همه‌چیز در این رستوران ماشینی و اتوماتیک است و مشتریان حتی قسمت کنترل و مدیر رستوران را نیز نمی‌ببینند. رستوران روبات‌ها توسط جیم هارتر ساخته شد. او در رشته هوش‌مصنوعی تحصیل کرده بود.
 

رستوران یخی

 
خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)
 
رستوران چیلوت اولین رستوران یخی در سراسر خاورمیانه است که در دوبی ساخته شده است. رستوران یخی در هر کجای دنیا ممکن است چیز عجیبی به نظر نرسد اما در شهری با آب و هوای بسیار گرم مانند دوبی این امر بسیار عجیب و دور از انتظار است. دمای داخلی این رستوران تقریبا ۲۰ درجه زیر صفر است و این در صورتی است که دمای بیرون آن بیش از ۳۵ درجه بالای صفر است. تمام تزئینات این رستوران از تکه‌های یخ ساخته شده‌است.
 
برای رفتن به داخل این رستوران باید از لباس گرم استفاده کرد و بیشتر مهمانان اینجا پس از چند دقیقه ماندن در این رستوران به جای سفارش نوشیدنی خنک همراه غذای خود ترجیح می‌دهند یک نوشیدنی گرم سفارش دهند. غذاها و نوشیدنی‌های گرم این رستوران در فلاسک نگهداری می‌شوند تا خیلی زود دمای خود را از دست ندهند.  
 
حتی مبلمان این رستوران نیز از یخ ساخته شده و برای جلوگیری از انتقال سرمای آن به بدن مشتریان روی آنها تشک‌های مخصوصی قرار داده‌اند تا مهمانان روی آنها بنشینند. قیمت غذاهای این رستوران از ۱۱۰ دلار شروع می‌شود. به خاطر مسافران زیادی که در تمام فصول سال به دوبی می‌آیند این رستوران هر روز پذیرای مهمانان بسیاری است.  

رستوران زیر دریا

 

خوردن غذا در عجیب ترین رستوران‌ های دنیا (+عکس)

مالدیو جزیره‌ای مرجانی میان اقیانوس هند است که اولین رستوران زیردریایی دنیا در آوریل ۲۰۰۷ در آنجا ساخته شده است.   این رستوران «ایتها» نام دارد که به زبان مالدیوی به معنی «مروارید» است. رستوران در پنج متری اعماق آب‌های اقیانوس و با شیشه‌های آکرولیک شفاف با زاویه‌ای ۲۷۰ درجه ساخته شده است با نمایی زیبا از ریف‌ها و شقایق‌های رقصان اقیانوس و ماهی‌های رنگارنگ کوچک و بزرگی که هنگام غذا خوردن در پشت شیشه‌ها به تماشای مشتریان می‌ایستند.  
 
توفان سونامی‌ای که در سال ۲۰۰۴ در اقیانوس هند رخ داد، باعث تخریب بخش عظیمی از این رستوران شده بود اما با تلاش فراوان رستوران دوباره ساخته شد و حتی مجهزتر از قبل نیز شد.   هزینه بازسازی رستوران ایتها ۵ میلیون دلار آمریکا بوده است. برخلاف تصور کسانی که فکر می‌کنند این رستوران دریایی غذاهای دریایی سرو می‌کند، باید گفت که رستوران ایتها دارای چهار منوی مختلف با غذاهای بین‌المللی است.  
 
معروف‌ترین و گران‌ترین غذای این رستوران، غذای محلی مالدیو است که شامل یک تکه بزرگ استیک با سسی از فلفل‌های چیلی و پنیر ماسکارپونه و ریحان است.   این رستوران فقط گنجایش ۱۴ مهمان را دارد و برای رزرو میز در اینجا باید حداقل دو هفته قبل تماس بگیرید و میز خود را رزرو کنید. قیمت غذاهای این رستوران بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ دلار است، همچنین قیمت هر یک از ویلاهای ساحلی برای یک شب ۱۱۷۱۰ دلار است./ح
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار