مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی ایلام از دستگیری حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در بخش سیوان شهرستان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 19 June 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی در گفت وگویی با اعلام این خبر اظهار داشت: شب گذشته(یکشنبه شب) در پی گشت شبانه نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، چهار حفارغیرمجاز آثار تاریخی در بخش سیوان دستگیر شدند.

وی افزود: از متهمان، وسایل و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ و طناب کشف و ضبط شد که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد به‌ دست آوردن اموال تاریخی‌ فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش‌ ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور و ضبط وسایل حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

استان مرزی ایلام یک هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری دارد که ۷۷۴ اثر آن تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این تعداد ۷۳۷ اثر تاریخی، ۲۴ اثر معنوی، ۶ اثر طبیعی و هفت اثر نیز مکان رویداد دفاع مقدس است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار