استاندار کرمانشاه در جریان دیدار و گفت و گو با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و خواستار اجرای طرح کاهش طبقات با هدف کاهش آورده‌های مردم و توجه به توان مالی متقاضیان شد.
کد خبر: ۱۱۱۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲ 17 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدطیب صحرایی» در این دیدار، اظهار داشت: باید اجرای پروژه های مسکن ملی در استان سرعت بگیرد زیرا خانه دارشدن مردم از کارهای بنیادی است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه ها از دغدغه های شبانه روزی من است، ادامه داد: در اجرای طرح های مسکن ملی باید تمامی فضاهای لازم مانند آموزشی، تفریحی، رفاهی، مذهبی و زیرساخت ها دیده و همچنین نکات لازم از لحاظ اجتماعی و فرهنگی هم رعایت شود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بیان دلایل خود برای برنامه ریزی و جدیت در اجرای پروژه طرح ملی مسکن بر اساس طبقات و ارتفاع کمتر تصریح کرد: هر چقدر که طبقات محدودتر شوند علاوه بر تاثیرات مثبت اجتماعی و فرهنگی، در کاهش هزینه ها هم برای متقاضیان تاثیرگذار خواهد بود زیرا مردم عزیز مجبور نیستند برای ساخت پیلوت، آسانسور و مشاعات هزینه های اضافی و سنگین پرداخت کنند.

مقام عالی استان گفت: هر چقدر که بتوانیم هزینه ساخت را برای متقاضیان کم کنیم این عزیزان راحتر می توانند نسبت به پرداخت آورده خود اقدام کنند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و برنامه های دکتر رئیسی در خصوص احداث مسکن با توجه به آرامش و رفاه بیشتر برای مردم افزود: ما باید به سمت ساخت سازه ها بر اساس تمدن اسلامی حرکت کنیم و برنامه ریزی ها در این زمینه ضروری است زیرا حرکت به سمت تمدن اسلامی در ساخت و سازها آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می آورد.

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه ما در شهر کرمانشاه مشکلی در خصوص تامین زمین برای اجرای طرح ملی مسکن نداریم و نیازی نیست که که پروژه ای به صورت متراکم در یک مکان احداث شود که رفاه و آسایش کمتری را برای شهروندان به دنبال داشته باشد.

صحرایی اظهار داشت: هدف ما در اجرای طرح های مسکن، خانه دارشدن مردم همراه با آسایش بیشتر آنها بر اساس تمدن اسلامی است.

همچنین در این جلسه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با بیان اینکه ایده های استاندار محترم کرمانشاه برای ساخت طبقات محدودتر قابل توجه و مهم است گفت: از پیگیری و جدیت ایشان برای ساخت چنین واحدهایی در کرمانشاه تشکر می کنیم.

« اکبر نیکزاد» بیان داشت: حتما نظر استاندار کرمانشاه را در ساخت پروژه سراج شهر کرمانشاه در اجرای طرح ملی مسکن به صورت محدودتر و طبقات کمتر پیگیری خواهیم کرد و نتیجه لازم را با بررسی تمامی جوانب و شرایط طی چند روز آینده به کرمانشاه اعلام خواهیم کرد.

در این جلسه ضمن بررسی آخرین وضعیت طرح های نهضت ملی مسکن در استان و اتخاذ تصمیماتی برای تسریع در پیشبرد این طرح ها و تسهیل خانه دار شدن متقاضیان مقرر شد که بنیاد مسکن کشور موضوع کاهش طبقات در پروژه سراج کرمانشاه را در تهران پیگیری و نتیجه طی چند روز به کرمانشاه اعلام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه نیز اعلام کرد: ۲۰۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۴۸ هزار و ۲۴۹ نفر حائز شرایط بودند که ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر به دلیل عدم بارگزاری مدارک، پنج هزار و ۳۱۰ متقاضی به دلیل عدم سابقه سکونت یا ثبت نام تکراری رد شدند و ۳۷ هزار و ۹۱۲ نفر نیز تشکیل پرونده ندادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار