رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی جوانی جمعیت، گفت: تخت‌های مراقبت ویژه نوزادان در کرمانشاه افزایش می یابد.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 20 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی اظهار کرد: توسعه تخت‌های NICU یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش و جلوگیری از مرگ و میر نوزادان پس از تولد است.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توسعه خوبی در بحث تخت‌های ویژه در استان کرمانشاه صورت گرفته اما یکی از مشکلاتی که با آن مواجه هستیم کمبود تخت‌های ویژهNICU و CCU در بیمارستان امام رضا(ع) است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده به زودی تعداد ۱۷ تختNICU و PICU جدید در بیمارستان محمد کرمانشاهی راه اندازی خواهد شد و بسیاری از مشکلات اطفال و نوزادان در این بخش مرتفع خواهد شد و بسیار کمک کننده خواهد بود.

محمدی بیان کرد: برای افزایش تخت‌های ویژه در استان کرمانشاه برنامه داریم و ۲۴ تخت ویژه نیز در بیمارستان فارابی راه اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان جوانرود پس از بیمارستان‌های معتضدی و امام رضا (ع) بیشترین تعداد زایمان را دارد تعداد چهار تخت NICU نیز ظرف یک ماه آینده در بیمارستان جوانرود اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: همچنین با توسعه بخش‌های NICU و CCU بیمارستان امام رضا (ع) و با اضافه شدن ۱۴ تخت NICU و ۱۶ تخت CCU به بیمارستان امام رضا ( ع) تا حدودی مشکلی از نظر تخت‌های ویژه در استان نخواهیم داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار