مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام بیان داشت :در اولین روز از هفته میراث فرهنگی نمایشگاه گچبری های یافته در شهر تاریخی سیمره در موزه باستان شناسی دره شهر به مدت یک هفته میزبان مردم است.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ 20 May 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی مطرح کرد : در این نمایشگاه هفت روزه آثار گچبری حاصل ۱۰ فصل کاوش باستان شناسان در شهر تاریخی سیمره به مناسبت هفته گرامیداشت میراث فرهنگی در معرض نمایش عموم قرار دارد.

وی گفت :  این گچبری ها شامل طرح هایی چون نقوش گیاهی، جانوری و اسلیمی مربوط به اواخر دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی است.

شریفی ادامه داد : به مناسبت روز جهانی موزه ها بازدید از موزه های وابسته به این اداره کل شامل مردم شناسی قلعه والی، تاریخ کشاورزی کاخ موزه فلاحتی و باستان شناسی دره شهر برای عموم مردم رایگان و بدون بلیط فروشی است.

وی مطرح کرد :  امروز به علت تلاقی اولین روز از هفته میراث فرهنگی و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و باتوجه به ثبت جهانی این ورزش اصیل در فهرست آثار یونسکو یک ویژه برنامه با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان با هدف اشاعه فرهنگ ورزش زورخانه ای در محل زورخانه پوریای ولی برگزار می شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار