مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: سهم آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۰۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱ 25 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مهرداد آهکی اظهار کرد: سیاست وزارت راه از قبل بر این بود که در طرح مسکن ملی زمین به تعداد واحدهای مرتفع تأمین شود اما با توجه به عدم استقبال از واحدهای مرتفع و بالا بودن هزینه ساخت، رویکرد وزارت راه و استان به ساخت واحدهای با ارتفاع کمتر تغییر پیدا کند.

وی افزود: با ساخت واحدها با طبقات کمتر و حداکثر تا سه طبقه هزینه آسانسور و سایر هزینه‌ها حذف و همچنین تغییراتی در نقشه‌ها اعمال می‌شود و به طور نمونه پیلوت حذف و پارکینگ مسقف و استاندارد به داخل محوطه منتقل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه این رویکرد سبب شد به تملک اراضی بیشتری نیاز داشته باشیم، گفت: بر این اساس در ۲ سه ماه گذشته تمامی اراضی مورد نیاز با هدف توسعه نهضت ملی مسکن در سطح به کار گرفته شد و در ابتدا ۱۰ درصد اراضی تملک شده بود و اکنون به ۱۰۰ درصد رسیده و تمام اراضی تأمین شده است.

آهکی از آغاز عملیات اجرایی در بسیاری از پروژه‌ها خبر داد و تصریح کرد: در یکی دو ماه آینده عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد دیگر نیز آغاز می‌شود و تعداد واحدهای فعال به ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار واحد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مابقی واحدها به تعداد تمام ثبت‌نام کنندگان یعنی ۶۱ هزار نفر با اتمام طراحی شروع به کار خواهند کرد، عنوان کرد: یک مرحله فراخوان عمومی انتخاب سازنده در روزنامه‌ها منتشر شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: طرح ملی مسکن متقاضی محور است و اکنون به میزان سهمیه استانی زمین تأمین شده و هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر کسی که شرایط لازم برای نهضت ملی مسکن را دارد ما آمادگی کامل داریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار