یادداشت: مریم پاسلار
کد خبر: ۱۱۰۱۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷ 07 February 2023

به گزارش تابناک هرمزگان// مریم پاسالار در یادداشتی نوشت؛  تاکنون اینگونه به نظر می رسد که اولویت ها در شهر ساحلی بندرعباس بدلیل جایگاه اقتصادی و تجاری که دارد، مسائل اقتصادی و کسب و تولید درآمد می باشد و از این رو چندان به موضوعات فضای سبز، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و... توجهی نشده است. البته نه به این معنا که برنامه ریزی هایی در این زمینه ها صورت نگرفته باشد بلکه در اولویت نبوده و به همین دلیل هم می بینیم در این بخش ها نقص هایی وجود دارد.
طبق طرح تفصیلی سرانه فضای سبز در شهر بندرعباس باید به 8مترمربع برسد که در حال حاضر این عدد کمتر از نصف عدد استاندارد می باشد و از آنجاییکه براساس قانون هوای پاک باید در شهرهای بالای 50هزار نفر سرانه فضای سبز به ازای هرنفر 15متر مربع باشد پس می توان اینگونه نتیجه گرفت که تا رسیدن به فضای سبز استاندارد و مطلوب در پایتخت اقتصادی کشور راهی دراز مانده است.
فایده و اهمیت فضای سبز انکارشدنی نیست و نه تنها در شهرساحلی بندرعباس با کمبود فضای سبز مواجهیم که حتی همچنان در تمام پهنه کشور این معضل وجود دارد و اکنون بیشتر از همیشه برای داشتن هوای پاک که نیاز و حق قانونی همه ما است؛ نیازمند برنامه ریزی در ایجا، احیا و توسعه فضای سبز شهری در کشور و البته تلاش برای تحقق آن می باشیم. و این عملی نیست مگر با همکاری ارگان های مربوطه و فرهنگ سازی جهت حفظ و نگه داری آن توسط خود مردم.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار