رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز مبارزه با آفت" ملخ بومی" در شهرستان های پاوه، ثلاث باباجانی، جوانرود و بخش هایی از روانسر در اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: ٣٩٠ هزار هکتار از اراضی استان تا کنون علیه "علف هرز" سمپاشی شدند.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 24 April 2023
 رحمت الله جلیلیان
علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: با توجه به اینکه از مجموع ٩٠٠ هزار هکتار اراضی استان حدود ۶٠٠ هزار هکتار زیر کشت گندم و جو هستند، مبارزه با آفات و بیماری ها در این دو محصول با جدیت پیگیری می شود. 
 
وی از آغاز مبارزه با عوامل خسارت زا در دو محصول گندم و جو از اواسط بهمن ماه سال گذشته خبر داد و افزود: این مبارزه در مناطق گرمسیری استان آغاز شده 
و در مناطق معتدل و سردسیر هم ادامه دارد. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: "علف هرز" یکی از عواملی است که می تواند به محصول گندم و جو خسارت عمده وارد کند در همین راستا تا کنون حدود ٣٩٠ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان سمپاشی شدند. 
 
وی آفت مهم و آسیب زننده دیگر را "سن گندم" اعلام کرد و گفت: کرمانشاه سن خیز ترین استان کشور است و اگر با این افت مبارزه نشود محصولات گندم و جو از نظر کمی و کیفی به شدت آسیب می بینند، مبارزه با این آفت در استان آغاز شده و تا کنون ٢٢٧ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در استان علیه این آفت سمپاشی شدند. 
 
چاله چاله مهمترین بیماری گندم و جو را "زنگ زرد" دانست و خاطرنشان ساخت: در مناطق گرمسیر استان مبارزه با این بیماری به صورت کانون کوبی آغاز شده و تا کنون حدود ١۶٠٠ هکتار از مزارع علیه این بیماری سمپاشی شدند. 
 
وی در پایان به یکی دیگر از آفت ها با نام ملخ شکم بادمجانی در استان اشاره کرد و گفت: این ملخ بومی مناطق اورامانات بوده و مرکز اصلی آن شهر پاوه است، هر ساله بین ١٢٠٠ تا ٢ هزار هکتار از مزارع استان علیه این آفت در شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و قسمت هایی از روانسر سمپاشی می شوند.
 
به گفته چاله چاله این آفت هنوز شکل تهاجمی به خود نگرفته و مبارزه با آن اوایل اردیبهشت ماه در مزارع استان آغاز می شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار