رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین:
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین از برنامه ریزی برای انجام هفتمین فصل از کاوش در کاخ یا عمارت خسرو قصرشیرین خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲ 09 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا بهرنگ بابایی، با اشاره به انجام شش فصل کاوش در کاخ خسرو قصرشیرین، اظهار کرد: اواخر سال گذشته اقدامات نهایی برای کاوش در این مجموعه صورت گرفت و قرار بود در ایام تعطیلات نوروز که گردشگران در شهرستان حضور دارند، کاوش باستان شناسی در این محوطه  انجام گیرد.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای کاوش هنوز تخصیص پیدا نکرده و از سویی سرپرست تیم باستان شناسی در خارج از کشور به سر می برد، آغاز کاوش در این محوطه به تعویق افتاد.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین با بیان اینکه کاوش در محوطه باستانی کاخ خسروی بزودی آغاز می شود، افزود: پیش از تعطیلات نوروزی، سرپرست تیم باستان شناسی که پیش از این شش فصل کاوش را درمحوطه کاخ خسرو داشته، از این محوطه بازدیدی داشت و محوطه‌ای که قرار است کاوش شود را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 50 درصد از محوطه کاخ خسرو قصرشیرین کاوش شده، گفت: کاخ خسرو در زمان باستان سه ورودی شرقی، غربی و شمالی داشته که تاکنون ضلع شمالی آن کاوش شده است.

بابایی تصریح کرد: در این کاوش‌ها، سالن انتظار کاخ، تالار ورودی و ایوان داخلی نمایان شده و در فصل هفتم کاوش‌ها قرار است که ورودی ضلع غربی آن کاوش شود.

به گفته این مسئول، باتوجه به وسعت کاخ خسرو قصرشیرین، این محوطه باستانی نیاز به چند فصل دیگر کاوش دارد.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین در پایان در خصوص پیشینه این بنا هم گفت: هرچند که تاکنون به صورت قطعی داده‌ای از سوی سرپرست تیم باستان شناسی در این خصوص داده نشده، اما به نظر می‌رسد که این کاخ، قصری مجلل مربوط به اواخر دوره ساسانی یا اوایل دوره اسلامی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار