کد خبر: ۱۰۸۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 14 January 2023

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

ماه اول فصل آخر سال به انتها نزدیک می‌شود و رنگ خیس بارانی به خود گرفته است و مروارید‌های سفید دامنه‌های کشور و راتفاعات را غالبا سفید پوش کرده است و حال و هوای زمستانی به کشور داده است.

کاهش دمای اهوا و رسیدن دما در برخی شهر‌ها به زیر صفر، یخبندان و ... اتفاق افتاده است، گذر از زمستان در مناطق سردسیر کشور مستلزم مصرف زیاد سوخت و گاز طبیعی است.

مصرف گاز در این روز‌ها بسیار زیر ذره بین است، این انرژی باید به صورت درست و اصولی مصرف شود و از اتلاف آن به شدت جلوگیری کرد، ورود سامانه‌های بارشی برف و باران و سردی هوا مصرف گاز را به شدن افزایش داد.

در شرایط کاهش دمای بسیاری از شهر‌های کشور می‌توان با همدلی در مدیریت مصرف انرژی شرایطی را به وجود آورد که مردم در هیچ نقطه‌ای از کشور با مشکل در استفاده از گاز رو به رو نشوند.

کمتر کردن گرمای داخل خانه نقش بسیار مهمی در پایدار سازی شبکه گاز کشور و کمک به سایر هم استانی‌های عزیز برای بهره گیری از این نعمت الهی در سرمای شدید زمستان است. به منظور مدیریت مصرف گاز موضوع تعطیلی ادارات و مدارس در استان‌های مختلف کشور مطرح شد، و تعطیلی در برخی مراکز اتفاق افتاد.

در وضعیت کنونی آب و هوایی نیازمند برنامه ریزی اصولی و کارشناسی شده از سوی دولت و همکاری مردم هستیم تا زمستان سرد را پشت سر گذاشته و بتوانیم بدون مشکل شب‌های سرد را سپری کنیم.

موضوع دیگیری که نمی‌توان از ان چشم پوشی کرد روش‌های نوین گرمایشی در ساختمان‌ها، دوجداره کردن پنجره‌ها، عایق سازی دیوار‌ها و فرهنگ سازی برای پوشیدن لباس‌های گرم و کم کردن بخاری‌ها صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار