مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در فصل زمستان نیاز است مردم یاری‌رسان حیات وحش باشند با توجه به تداوم سردی هوا و یخبندان به خصوص در مناطق کوهستانی ،حیات وحش به دنبال غذا و علوفه به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹ 10 January 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس احد جلیلیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: ۱۰ منطقه در مساحتی بالغ بر ۲۵۰ هزار هکتار تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان است.

وی ادامه داد: در فصل زمستان نیاز است مردم یاری‌رسان حیات وحش باشند با توجه به تداوم سردی هوا و یخبندان به خصوص در مناطق کوهستانی ،حیات وحش به دنبال غذا و علوفه به سکونتگاه‌های انسانی نزدیک خواهند شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه شهروندان و علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش باید به وظیفه خود در قبال محیط زیست عمل کنند، گفت: معمولا افرادی سودجو و شکارچیان متخلف در صدد هستند حیات این موهبت‌های الهی را به مخاطره اندازند؛ شهروندان به محض مشاهده هرگونه تخلف به سامانه ۱۵۴۰ و یا با مراجعه به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط زیست به همکاران یگان محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند. 

وی در توضیح چگونگی حفاظت از مناطق حفاظت شده، تصریح کرد: برای حفاظت از مناطق حفاظت شده علاوه بر تجهیز مناطق، پاسگاه‌ها مستقر و گشت‌ها پایش‌های شبانه‌روزی دارند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: حفاظت از ۲۵۰ هزار هکتار تحت مدیریت با ۶۵ محیط‌بان نیازمند همکاری مردم دارد چون محیط زیست حقوق عامه است و حفاظت از محیط زیست وظیفه عمومی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به هفته هوای پاک از ۲۴ تا ۳۰ دی‌ماه اشاره و گفت: شعار ملی «تحقق هوای پاک، حقوق عامه اراده ملی» است که در صدد هستیم با برگزاری برنامه‌هایی در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش؛ مسائل محیط زیست بیشتر برای مردم تبیین شود.

زنگ هوای پاک، کارگاه کاهش آلودگی هوا، بازدید از صنایع پاک زیست محیطی، معاینه رایگان خودروهای حمل و نقل، افتتاح چندین خانه محیط زیست و... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته است که جلیلیان از آن‌ها یاد کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار