تابناک: مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: سن رأی دهندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی امسال 18 سال است.
کد خبر: ۱۰۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵ 08 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ علی پورعلی مطلق مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور و دبیر ستاد انتخابات کشور در همایش منطقه ای عوامل ستادهای انتخابات استان های گیلان، قزوین و زنجان در انزلی اظهار کرد: 960 هزار نفر در رده های مختلف امنیتی، حقوقی و عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را بر عهده خواهند داشت و آموزش های لازم از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش تمامی عوامل دست اندرکار انتخابات برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات تاکید کرد: تمامی عوامل ، آموزش های لازم را تا زمان برگزاری انتخابات می گذرانند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: نخستین موضوعی که در دستور کار ستاد انتخابات کشور قرار گرفت، این بود که در بخش آموزش بیشترین توان خود را قرار دهیم و به این منظور، نشست ها و اتاق های فکر زیادی برگزار کردیم.

وی افزود : 11 منطقه برای برگزاری همایش های توجیهی آموزشی با حضور استان های همجوار در این مناطق تعیین شد.

مطلق در خاتمه تاکید کرد: به منظور اجرای قانون و برگزاری انتخاباتی خوب، آموزش را تا زمان برگزاری انتخابات رها نخواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد : جدول زمان بندی ثبت نام برای مجلس از 28 آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان 26 آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل و بعد بررسی هیات نظارت آغاز می شود.

وی تاکید کرد : کلیه این مراحل با رعایت کامل قانون و به صورت شفاف خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار