مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در جریان زلزله ۲۱ آبان ماه سال ۹۶ تعدادی از مدارس شهرستان قصرشیرین آسیب دید، گفت: در این راستا هفت مدرسه احداث شد و به برکت نظام جمهوری اسلامی خدمات خوبی در بحث مدرسه‌سازی ارائه شده است.
کد خبر: ۱۰۸۲۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 19 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مرزبان نظری» در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قصرشیرین در فرمانداری افزود: اختصاص سهمیه میز و صندلی به مدارس قصرشیرین در دستور کار قرار می گیرد و آن چه وظیفه و در حیطه اختیار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس است را پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش بر این است تا مدرسه روستای داربلوط و مدرسه ۱۵ کلاسه قصر جدید تکمیل و تا مهر آینده به چرخه‌ آموزشی وارد شوند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

۲ مدرسه شهرستان قصرشیرین شامل متوسطه اول و دوم پسرانه با ۴۰۰ دانش آموز در جریان زلزله اخیر تخریب شد.

رییس آموزش و پرورش قصرشیرین نیز با ارایه گزارشی گفت: چهار هزار و ۶۷۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۵۲ مدرسه شهری، روستایی و عشایری قصرشیرین تحصیل می‌کنند.

«احمد خدرویسی» افزود: ایجاد سه مدرسه عشایری و ایجاد کلاس برای دانش آموزان با اختلال یادگیری از اقدام های صورت گرفته است.

وی از مهم ترین درخواست های شهرستان را اختصاص تجهیزات از جمله میز و نیمکت و سیستم های رایانه ای به مدارس شهرستان و ایجاد آزمایشگاه برای دبیرستان رسالت و بحث تجهیز مبلمان اداری ساختمان آموزش و پرورش و تعمیر و تجهیز اردوگاه دانش آموزی شهرستان بیان کرد.

خدرویسی همچنین گفت: در بحث ارتقای امتحانات نهایی از رتبه ۱۶ به ۹ و در توازن رشته ای نیز در سطح استان کرمانشاه جایگاه اول را داریم.

شورای آموزش و پرورش کرمانشاه با خرد جمعی خروجی خوبی دارد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با تسلیت ایام فاطمیه گفت: مهمترین شوراها در استان و شهرستان شورای آموزش و پرورش است که این شورا در استان کرمانشاه با ریاست استاندار و در شهرستان ها توسط فرمانداران خروجی منطقی دارد چون بر اساس خرد جمعی موضوعات تصمیم گیری می شود.

«سلمان محمدی» افزود: نظام جمهوری اسلامی افتخار دارد در دورترین نقاط نیز به ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان حتی در مناطق عشایری بپردازد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: ایجاد امید در دانش آموزان مساله مهمی است اینکه در جهاد تبیین برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان و تربیت دانش آموزانی استکبار ستیز، با ایمان، منضبط، تاب آور در برابر مشکلات، بصیر و با هویت اسلامی ایرانی تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه گفت: تقویت بنیه علمی دانش آموزان مهمترین مطالبه ما است و نباید مسایل تربیتی را فراموش کنیم بلکه باید با رویکرد تربیتی به این مسایل نگاه کنیم تا دانش آموزان زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشند.

توجه به مباحث تربیتی در اولویت برنامه های آموزش و پرورش باشد

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: توجه به مباحث آموزشی و پرورشی و تربیتی باید اولویت برنامه های آموزش و پرورش این شهرستان باشد چون در سند تحول بنیادین اصل بر آماده‌سازی دانش آموز برای ورود به زندگی است.

«محمد حیدری» افزود: مباحث آموزشی و تربیتی نیاز به بودجه و امکانات ندارد و مساله نیروی انسانی جزو اولویت های نظام آموزشی است، معلم باید با ایجاد جذابیت برای دانش آموز از آخرین تکنولوژی ها برای قدرت انتقال یادگیری و روش های مدرن آموزشی استفاده کند.

وی با تاکید بر برخورداری معلمان از مزایای مرزنشینی، گفت: بحث یکسان سازی و نظام رتبه بندی یک فرصت طلایی است اما به دنبال عدالت آموزشی هم برای دانش آموز و هم معلم هستیم چون یک خلاهایی در نظام آموزش ما وجود دارد.

حیدری با تاکید بر بهینه سازی وضعیت موجود، گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی در قصرشیرین با ۱۱/۳ درصد نسبت به سرانه استان کرمانشاه با ۵/۷ درصد و سرانه کشوری با ۵/۲درصد بالاتر است اما باید با آینده نگری برای ارتقا و تقویت فضای موجود و توسعه ی آن در آینده تلاش کنیم.

او گفت: قصرشیرین به دلیل فرق مذهبی نیاز به توجه به مبانی آموزش دارد و گاها تعارض های فرهنگی و ایدئولوژیک مشکل ایجاد می کند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با قدردانی از معلمان و فرهنگیان قصرشیرین در نارامی های اخیر که وفاداری خود را به نظام ثابت کردند، گفت: نشست های بصیرتی با حضور طلاب و امام جمعه در مدارس برای روشنگری دانش آموزان برگزار شد و با تلاش مدیریت فرهنگی وضع موجود کنترل شد و آموزش و پرورش آلوده به نفاق و چند دستگی نشد.

در حوزه آموزش و پرورش پیشرفت های خوبی داشتیم

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه آموزش و پرورش بیشترین تاکید بر آموزش است که در این زمینه پیشرفت های خوبی داشتیم.
«شهریار حیدری» از پیگیری برای اختصاص سهم چهار درصدی استانی بودجه به آموزش و پرورش خبر داد و افزود: تلاش می کنیم که در بودجه ۱۴۰۲ این مهم تحقق یابد.

وی اظهار داشت: قصرشیرین با وجود سرانه خوب فضای آموزشی از تجهیزات و امکانات محروم است و به توجه بیشتر سازمان نوسازی و آموزش پرورش برای تجهیز مدارس این شهرستان نیاز دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار