گزارش تابناک گیلان از نحوه برگزاری انتخابات مجلس دهم در استان ؛
دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: نخستین موضوعی که در دستور کار ستاد انتخابات کشور قرار گرفت، این بود که در بخش آموزش بیشترین توان خود را قرار دهیم و به این منظور، نشست‌ها و اتاق‌های فکر زیادی برگزار کردیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 08 October 2015
تابناک گیلان: علی پورعلی مطلق در همایش منطقه‌ای عوامل ستادهای انتخابات استان‌های گیلان، قزوین و زنجان در انزلی اظهار کرد: ۹۶۰ هزار نفر در رده‌های مختلف امنیتی، حقوقی و عوامل اجرایی کار برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را بر عهده خواهند داشت و آموزش‌های لازم از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است.

به گزارش تابناک گیلان، وی با اشاره به اهمیت آموزش تمامی عوامل دست اندرکار انتخابات برای برگزاری سالم و قانونمند انتخابات تاکید کرد: تمامی عوامل، آموزش‌های لازم را تا زمان برگزاری انتخابات می‌گذرانند.

دبیر ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: نخستین موضوعی که در دستور کار ستاد انتخابات کشور قرار گرفت، این بود که در بخش آموزش بیشترین توان خود را قرار دهیم و به این منظور، نشست‌ها و اتاق‌های فکر زیادی برگزار کردیم.

وی افزود: ۱۱ منطقه برای برگزاری همایش‌های توجیهی آموزشی با حضور استان‌های همجوار در این مناطق تعیین شد.

مطلق در خاتمه تاکید کرد: به منظور اجرای قانون و برگزاری انتخاباتی خوب، آموزش را تا زمان برگزاری انتخابات‌‌ رها نخواهیم کرد.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: جدول زمان بندی ثبت نام برای مجلس از ۲۸ آذرماه و زمان ثبت نام مجلس خبرگان ۲۶ آذرماه خواهد بود و نخست، باید هیات اجرایی تشکیل و بعد بررسی هیات نظارت آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: همه این مراحل با رعایت کامل قانون و به صورت شفاف خواهد بود.

پورعلی مطلق همچنین با اشاره به اینکه در انتخابات قبلی مجلس خبرگان سن رای دهندگان ۱۵ سال در نظر گرفته شده بود، متذکر شد: سن رأی دهندگان در انتخابات خبرگان رهبری توسط خود این مجلس تعیین می‌گردد که در نشست شهریور ماه این مجلس سن رأی دهندگان ۱۸ سال تصویب شد.

وی با بیان اینکه سن رأی دهندگان در مجلس شورای اسلامی ۱۸ سال بوده است، گفت: در این دوره، در هر دو انتخابات، شرط سنی برای رای دهندگان ۱۸ سال است.

وی افزود: دو سال از عمر دولت تدبیر و امید گذشته و در مباحث نظری و تئوری در رابطه با مشارکت مردم شعارهایی داده شده که هفتم اسفندماه، فرصت تحقق این شعارهاست.

پورعلی مطلق تصریح کرد: مقدمات کار را باید به نحوی فراهم کنیم که اولین انتخابات دولت یازدهم، به نحو احسن صورت بگیرد.

همایش توجیهی، آموزشی منطقه‌ای طی امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ مهرماه) به میزبانی استان گیلان در بندرانزلی و با حضور مسئولان استانداری‌ها، فرمانداران، بخشداران این سه استان در حال برگزاری است.

جواد ناصریان در همایش توجیهی آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات استانداری‌ها،فرمانداران و بخشداران استان‌های گیلان، قزوین و زنجان که در دهکده ساحلی انزلی برگزار شد،اظهار کرد: کمیته مالی و پشتیبانی انتخابات از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات 160 میلیارد تومان منابع پیش بینی شده است،گفت: 25 میلیارد تومان از این بودجه مربوط به دستمزد مجریان برگزاری انتخابات سال 92 بوده که تامین و اردیبهشت ماه 94، پرداخت شد.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور، تصریح کرد: دولت هیچگونه بدهی بابت دستمزد مجریان برگزاری انتخابات ندارد و اگر بدهی وجود دارد مربوط به حوزه‌هایی است که در بودجه انتخابات دیده نشده بود.

ناصریان با بیان اینکه انتخابات با بودجه 135 میلیارد تومانی باید در سال‌جاری برگزار شود، تصریح کرد: تاکنون 6 قرارداد برای خرید تجهیزات برگزاری انتخابات منعقد کردیم و این امر موجب ایجاد رقابت در کاهش قیمت‌ها شده است.

وی با اشاره به اینکه استانداری های کشور 28 هزار پرسنل دارند، گفت: برای تامین نیروی انسانی از ظرفیت استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری استفاده شود.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور، با بیان اینکه قانونی و منابعی برای تامین پرسنل در انتخابات نداریم افزودد: ستاد انتخابات استان ها برای جلوگیری از بروز مشکلات مالی این بخش از ظرفیت پرسنل استانداری ها و فرمانداری ها و همچنین بخشداری ها هستند.

ناصریان رعایت قوانین، مقررات و عدالت در پرداخت ها را اصل اساسی حاکم بر ستاد انتخابات کشور دانست و یادآور شد: منابع به صورت عادلانه و متناسب با بعد مسافت، عوامل اجرایی و ... میان حوزه‌های انتخاباتی تقسیم خواهد شد.

به گزارش تابناک گیلان، وی با تاکید بر اینکه منابع و اعتبارات پیش بینی شده برای انتخابات باید در محل برگزاری انتخابات هزینه شود،گفت: منابعی که توزیع می شود فقط در حوزه انتخابات باید هزینه شود و خارج از محدود انتخابات استفاده نشود.

مسئول کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه 80 درصد فرمانداران دارای سابقه کار در وزارت کشور هستند، گفت: برای تامین نیروی انسانی در برگزاری انتخابات باید از ظرفیت موجود استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها استفاده شود.

ناصریان در پایان با اشاره به دستور رئیس جمهور در شفا‌ف سازی آرا و صندوق‌ها،خاطرنشان کرد: صندوق ها به گونه ای تعبیه شده که داخل آن بدون دیدن آرا قابل دید است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار