دیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: پروژه پل معلق سد داریان، پروژه ویژه گردشگری چالابه، پروژه تفریحی و سرگرمی سراب، پروژه تفریحات آبی سد جامیشان و ساماندهی منطقه گردشگری بیستون از جمله پروژه‌های مهم گردشگری استان کرمانشاه، در دست اجراست.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 29 October 2022

محمدرضا سهیلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: پروژه‌های بسیار خوب گردشگری در سطح استان در حال اجراست که مهم‌ترین آن پروژه معلق سد داریان که اولین پل معلق خاورمیانه می‌باشد و تا آخر ماه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های دیگری نیز در سطح استان مانند اراضی چالابه و تنگ بزازخانه در دست اجرا است که در زمینی حدودا بیش از ۱۰۰ هکتار اجرا خواهد شد و پروژه ویژه گردشگری بر مبنای اسب، تیراندازی و کوهنوردی در چالابه که یک طرح بسیار بزرگ با سرمایه گذاری یک میلیاردی است هم به زودی آغاز خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه ادامه داد: تفریحات و سرگرمی در منطقه سراب هم مورد توجه است که بخشی از آن در دست شهرداری است که مالکیت زمین‌ها را داراست و بخشی از آن به عهده میراث فرهنگی است، موافقت‌های لازم در این راستا حاصل شده و منتظر اعطای تسهیلات برای اجرای آن هستیم.

وی تصریح کرد: پروژه تفریحات سطح سد جامیشان پروژه دیگری است که زیرساخت پروژه عملیاتی آن هفته آینده آغاز خواهد شد و احتمالا این زیرساخت‌های لازم به مدت یک ماه به جامیشان خواهد رسید و پس از آن، تفریحات آبی جامیشان را نیز افتتاح خواهیم کرد، برای اولین بار در استان تفریحات آبی شامل جت اسکی و سایر قایق‌های پیشرفته تفریحی، اسکله تفریحی و تفریحات آبی دیگر را نیز در این منطقه خواهیم داشت.

سهیلی ادامه داد: به تدریج در حال عملیاتی کردن پروژه‌هایی از این قبیل هستیم و از همه مهمتر پروژه ساماندهی بیستون می‌باشد که یک اتفاق بسیار مثبت خواهد بود، در این مکان هم یک سرمایه گذاری از بخش خصوصی می‌باشد و تامین زیرساخت‌ها نیز از وزارت میراث فرهنگی می‌باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار