کد خبر: ۱۰۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰ 06 October 2015
عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پیمانکار کنونی پروژه قطار شهری کرج باید با بر اساس نظریه شورا کار کند یا کنار برود، گفت: مدیریت شهری کرج نمی‌تواند این پروژه را با این پیمانکار به سرانجام برساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز با حضور رئیس و اعضای شورا و نیز شهردار کرج در صحن علنی شورا برگزار شد اما پس از کمتر از یک ساعت از گذشت جلسه به سبب عدم حضور اعضا در صحن علنی، جلسه خارج از رسمیت شناخته و توسط رئیس شورا خاتمه یافت.

در این جلسه 14 میلیارد ریال به عنوان رقم پایه مزایده برای خریداری چاه آبی در بهشت سکینه که آب این محل را تامین می‌کند در نظر گرفته شد که شهرداری کرج نیز در آن شرکت می‌کند.

داوود وحیدی تذکری مبنی بر انتقاد از عملکرد پیمانکار قطار شهری کرج عنوان کرد و اظهار داشت: 3 هفته از امضای رئیس و برخی اعضای شورای شهر برای پیگیری نحوه ادامه همکاری با پیمانکار قطار شهری می‌گذرد اما تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

وی ضمن گلایه از شورا و انتظار از استانداری البرز، افزود: با توجه به اینکه مبلغ و زمین لازم برای این امر توسط مدیریت شهری کرج تامین شده، یک روز تاخیر هزینه زیادی را بر دوش شهر می‌گذارد و ضرر بزرگی است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پیمانکار باید با براساس نظریه شورا کار کند یا کنار برود، تصریح کرد: تصمیم قطعی باید زودتر اتخاذ شود و به شورای عالی فنی ارجاع شود.

وحیدی با تاکید بر اینکه اعتماد به این شرکت درست نیست و امیدی به اینکه پروژه قطار شهری با این پیمانکار به نتیجه برسد نیست، گفت: از مصوبه شورا در این زمینه بیش از 2 ماه گذشته اما هنوز هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از استاندار البرز درخواست می‌شود تا درخواست شورا به شورای عالی فنی ارسال شود چرا که مدیریت شهری کرج نمی‌تواند این پروژه را با این پیمانکار به سرانجام برساند.

عضو شورای شهر کرج افزود: هر زمان می‌خواهیم اعتماد ایجاد کنیم باز هم به گونه‌ای رفتار می‌کنند که این اعتماد سلب می‌شود چرا که پول، امکانات و تصمیمات ما در حوزه قطار شهری در اختیار آن ها قرار گرفته اما هیچ‌گونه اقدامی انجام نمی‌دهند.

علی ترکاشوند در این زمینه اظهار داشت: باید در جلسه بعدی شورا در روز سه شنبه جلسه مدتی غیر علنی شود و پس از بررسی‌های لازم، خاتمه همکاری با سابیر را اعلام کنیم چرا که شایسته شورا و شهرداری کرج نیست که 21 روز هیچ جوابی به مدیریت شهری از سوی پیمانکار داده نشده است.

شهردار کرج تصریح کرد: شهرداری برای بحث اوراق مشارکت قطار شهری هر 3 ماه 5 میلیارد تومان پرداخت می‌کند و هر روزی که می‌گذرد و پیمانکار تعلل می‌کند، ضرر زیادی متوجه شهرداری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استانداری نیز با مدیرعامل این شرکت همکاری می‌کند، بیان کرد: در صورتی که تا 2 روز آینده تعیین تکلیف انجام این پروژه انجام نشود، صورت جلسه‌ای برای قطع همکاری با این شرکت توسط شورا و شهرداری تهیه می‌شود.

به گزارش تسنیم، با توجه به اعلام حضور اعضای شورا برای بررسی مصوبات، برخی از اعضا در خارج از صحن حضور داشتند که به سبب حضور کمتر از نصف اعضا در صحن علنی، جلسه توسط رئیس شورا به رسمیت شناخته نشد و نیمه کاره خاتمه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار