کد خبر: ۱۰۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 04 October 2015
رشت - ایرنا - مراسم ادای احترام ، استقبال و تشییع پیکر سه تن از جان باختگان فاجعه منا ، روز یکشنبه در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پیکرهای سه تن از جان باختگان فاجعه منا امروز (یکشنبه) و در میان حزن و اندوه مردم انقلابی و ولایتمدار رشت با حضور آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار گیلان و جمع دیگری از مسوولان، خانواده های معزز شهدا و قشرهای مختلف مردم از میدان شهدای ذهاب (شهرداری) تا میدان بسیج (صیقلان) رشت تشییع و برای خاکسپاری به شهرستان های لنگرود و رامسر استان مازندران انتقال داده شدند.
استاندار گیلان در حاشیه این مراسم گفت: دولت در بخش های مختلف، پیگیری های لازم برای شناسایی علل و عوامل و مقصران فاجعه منا و همچنین انتقال پیکر کشته شدگان را به صورت شبانه روزی و پرقدرت انجام می دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گیلان نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اسامی جان باختگانی که امروز پیکر آنها تشییع شد، را احمد اسماعیلی چافی و علی اصغر صالحی گلسفیدی هر دو از شهرستان لنگرود و ابراهیم پوررستمی از رامسر استان مازندران اعلام کرد.
محمد احمدی پور بیان کرد: این جانباختگان جزو کاروان شماره 28159 رودسر بودند.
مردم شهر رشت از ساعت ها قبل از آغاز مراسم، در انتظار ورود پیکرهای مطهر جان باختگان بودند و آمبولانس حامل پیکرها از خیابان امام وارد میدان شهدای ذهاب شد و پس از اقامه نماز توسط آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان، حاضران با مشت های گره کرده علیه توطئه های استکبار، فریاد مرگ بر اسراییل، عزا عزاست امروز ، روز عزاست امروز، خامنه ای رهبر صاحب عزاست امروز سر دادند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا برای درگذشتگان این حادثه، علو درجات را از خدای متعال در خواست کرد و گفت: این حادثه موجب تاثر و تاسف است و راضی به رضای خدا هستیم و آرزوی صبر ، تحمل و شکیبایی برای بازماندگان داریم.
آیت الله زین العابدین قربانی افزود: خداوند ان شاء الله آنها را با اولیای خود محشور سازد و به بازماندگان صبر و ارج عنایت فرماید.
همچنین مراسم یادبود جان باختگان گیلانی فاجعه منا از سوی نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان امروز از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه با سخنرانی آیت الله زین العابدین قربانی در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) رشت برگزار می شود.
بنا به اعلام دفتر مقام معظم رهبری؛ مراسم بزرگداشت جان باختگان مظلوم فاجعه منا نیز از سوی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز از ساعت 15 و 30 دقیقه تا 17 و 30 دقیقه، در حسینیه امام خمینی (ره) تهران برگزار خواهد شد.
در حج تمتع امسال 687 زائر گیلانی به سرزمین وحی اعزام شدند. بر اساس آخرین آمار سازمان حج و زیارت، تا حال حاضر، 25 نفر از حاجیان گیلانی، جان خود را در فاجعه منا از دست داده اند.
344 نفر از حاجیان گیلانی، با پرواز شماره 5666 هواپیمایی سعودی در ساعت شش و 45 دقیقه صبح امروز (یکشنبه) وارد فرودگاه رشت شدند.
دومین پرواز بازگشت حاجیان گیلانی، فردا (سیزدهم مهرماه) در ساعت سه و 25 دقیقه بامداد انجام خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار